Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva Masters hos Apple?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-11-18 11:06

God dag alla glada!
Jag börjar närma mig examen och ska således skriva min master. (Liknande ett examensjobb) Min plan, då jag läst Entrepreneurial management samt informatik (på bachelor nivå) är att jag ska komma i kontakt med företag jag vill arbeta med. Jag har några olika idéer på vad jag skulle kunna göra men vet inte hur jag ska närma mig en lösning. Är det nån som vet vart man kan ringa med såna frågor?

• Medlem
  • International user
  • 2006-11-18 11:28

Ta kontakt med foretaget direkt, presentera lite kort vad du kan gora(ge forslag). Men va oppen. Saken ar ju den att dina ideer kanske inte passar vad foretaget vill ha hjalp med, men de kanske kan ha hjalp av dig anda. Eftersom du inte har fri insikt i foretaget ar det ju svart att komma med ideer som precis passar vad foretaget vill hjalp med.

Skriv ett mejl: presentera dig, vad du har last, kort om vad masters inffattar, vilka omraden du ar intresserad av attt hjalpa dom inom, och korta forslag.

Ska gora mitt exjobb nasta ar sa jag ska borja kolla runt sjalv nu.

Viktigast av allt ar kontakter. Men det ar inget maste. Men har du tradar att dra i gor det.

Ett forslag ar att kolla pa utannonserande jobb och ta kontakt med den kontaktpersonen.
Bast ar val om kontaktpersonen jobbar pa den avdelning du ar intresserad av oxa. HR personal kanske annars bara kastar ditt mejl

1
Bevaka tråden