Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Insticksprogram för provlyssning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-11-18 14:45

Tjena var inne på amazon.com och kollade på CD. Om man ville provlyssna (ni vet 30 sek smakprov) så finns det oftast att välja mellan realplayer och microsofts mediespelare. När jag klickade på låten så tog jag för givet att Safari skulle öppna i iTunes eller VLC, men det hände inget. Det kom en hänvisning till Microsofts hemsida.
-Nu kämner jag att jag inte vill ha för många program inlagda i min Macbook utan vill helst att Safari ska klara av att spela upp mp3 format och är skeptisk till Realplayer.

Nån som har en smidig lösning?

• Medlem
  • Ale
  • 2006-11-18 14:50

Min Macbook klarade att lyssna på "Windows Media" länkarna iaf. Troligen för att jag har Flip4Mac installerat. Testat det?

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-11-18 14:55
Ursprungligen av j0ppe:

Min Macbook klarade att lyssna på "Windows Media" länkarna iaf. Troligen för att jag har Flip4Mac installerat. Testat det?

Tackar, men helst gratis, flip4mac såg ut att kosta pengar......

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-11-18 14:51

Ska förtydliga mig lite om Realplayer. Jag hade PC förrut och då hade jag bara problem med Realplayer, så ända in i helvetes med skit som installerades. Det kanske är skillnad med Mac, ge gärna feedback om detta också. Jag vill inte dissa nåt som kan vara bra ;).

Att bara se och lyssna med Flip4Mac kostar inget.

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-11-18 15:09
Ursprungligen av Björn Leander:

Att bara se och lyssna med Flip4Mac kostar inget.

Okej, då tackar jag för tipset igen då .

Var och kollade realplayers hemsida, vilken är bäst av dessa 2 programmen tycker ni?

• Medlem
  • Ale
  • 2006-11-18 17:34
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2006-11-18 18:36

La in flip4mac och det verkar fungera kalas, tack för hjälpen allihop .

1
Bevaka tråden