Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela på king.com med Mac?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ale
  • 2006-12-03 14:18

En god vän vill alltid spela onlinespel från king.com med mig, problemet är att king (eller MSN spelhallen som det också verkar kallas) inte verkar prioritera alternativa plattformar så värst mycket.

http://www.king.com/games.jsp
Någon som vet om det går att spela ändå?
Just nu klagar den på "King.com kräver Microsoft Windows" och "King.com kräver Shockwave version 99999 eller senare". Först klagade den på Safari också men det försvann när jag öppnade Firefox.
Jag har en Macbook och när jag spotlightar Shockwave hittar den mycket så det verkar finnas. Och eftersom det är onlinespel kan väl inte windows vara ett krav, den laddar ju inte ner något liksom. Kanske går att maskera windows på något sätt, hur gör man det enklast med Firefox?

Orkar inte dra igång Parallels varje gång. Prövade i CrossOver men det är fortfarande för buggigt och segt.

Någon som har fått igång dessa spel på en mac eller har idéer om vad man kan pröva?

  • Medlem
  • 2009-03-27 11:47

Kanske lite sent svar, men nu går det att spela de flesta av spelen på king.com om du kör Mac. Dock så fungerar det inte att spela om pengar än.

1
Bevaka tråden