Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kernel Panic vid installation av Windows XP via Parallels

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öland
  • 2006-12-16 17:37

Har startat igång parallels och skall sedan installera Windows XP från en fysisk skiva. Det jag gör är att då starta hela systemet med den gröna startknappan. -Alla inställningar är gjorde enligt parallels helpguide. Då kommer den mindre roliga gråa skärmen fram och jag måste starta om datorn. Vad är felet tjejer och killar?

Och JA datorn har intelkärna

//Filip

Liten förtydligan av rubriken..

• Medlem
  • Motala
  • 2006-12-19 09:51
Ursprungligen av Filip:

Har startat igång parallels och skall sedan installera Windows XP från en fysisk skiva. Det jag gör är att då starta hela systemet med den gröna startknappan. -Alla inställningar är gjorde enligt parallels helpguide. Då kommer den mindre roliga gråa skärmen fram och jag måste starta om datorn. Vad är felet tjejer och killar?

Och JA datorn har intelkärna

//Filip

Hmm .. Jag fick exakt samma problem som dig när jag installerade det första gången..
Jag -tror- att det berodde på att ett USB-minne satt i min dator och att jag hade satt på USB autoconnect på "on". Fick upp en svart ruta om att OSX behövdes startas om så fort jag tryckte på "Play"-knappen.. (den gröna alltså)..
I mitt fall avhjälptes det iaf med att plocka bort USB-minnet och stänga av USB autoconnect.. Om det var det som var felet vet jag inte, men det har fungerat som en klocka efter det iallafall

1
Bevaka tråden