Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

The next chapter in Apple's history begins today.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag är det tio år sedan Apple köpte NeXT.

Välkommen hem Steven.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-20 23:00

Undrar hur det hade sett ut annars. Har faktiskt svårt att tro att Apple skulle sälja datorer fortfarande om inte NeXT och framförallt Steve Jobs kommer tillbaka.

Tack för det säger jag.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2006-12-20 23:29

Apple hade inget på mjukvaru sidan innan dom köpte NeXT (ok dom hade ett snyggt gräns snitt - men inget att komma med då det gälde stabilitet eller skyddat minne, fler processors stöd, möjlighet att portas till andra hårdvaror osv.) - copeland var en vision som man inte var nära att implementera. Jag fällde en tår när jag hörde beskedet om köpet och att apple skulle basera sina framtida os på NeXT mjukvara - den riktiga vändningen för apple.

Tillägg: Hade Apple bara fått Steve så hade man nog varit på rätt väg, men man hade inte varit i samma läge som man är nu.

Senast redigerat 2006-12-20 23:43

Läste just en intressant artikel om de åren då Jobs var borta från Apple http://www.lowendmac.com/orchard/06/1220.html

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-21 11:14
Ursprungligen av Redglittercoffin:

Läste just en intressant artikel om de åren då Jobs var borta från Apple http://www.lowendmac.com/orchard/06/1220.html

"NASA had recently started accepting applications for civilian astronauts to fly on Challenger three years later. Jobs was rebuffed. The government was not going to put a celebrity in space."

Jag hade ingen aning om att Jobs sökte jobb som astronaut. Hade han flugit i luften (bokstavligen) med Challenger så hade vi inte haft OS X idag.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-12-23 11:32

Han kunde ha dött med tanke på hur dom amerikanska skeppen kraschat den sista tiden... Fuglesang hade klart tur. Så jag är glad att JObs höll sig på jorden.

Var det inte NeXT som köpte Apple och lät Apple betala.

1
Bevaka tråden