Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få Mira att sköta volymen i Frontrow?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-01-01 16:25

Tjena blev tipsad om programmet "Mira" och att det eventuellt skulle lyckas få volymen i Frontrow att styras av den lilla vita fjärrkontrollen (Macbook).

Har tankat hem o installerat men har inte lyckats få till just den funktionen, är det nån som vet att/om det går med Mira, eller blir jag sittande med dubbla fjärkontroller framöver, en för datorn för att hoppa mella låtar och en till stereo.

Gott nytt

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-01-08 18:47

Bumpeti-bump, någon?

Men volymen i Frontrow sköter du ju utan nåt extraprogram och med den lilla
vita fjärrkontrollen?

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-01-11 20:47

Jo, det kan man tycka, men just den lilla funktionen kom inte överens med min dator så den beslöt sig en dag för att, eeh, inte vilja sköta volymen med den lilla vita längre. Nu vill jag ha tillbaka den funktionen på nåt sätt eftersom det var smidigare så.
-Så därför tipsades jag om Mira som verkar vara ett bra program men som inte verkar stödja just den funktionen vad jag hittat iaf.

Nån som vet?

Om du använder optisk ljudkabel så kan du inte höja eller sänka systemvolymen längre, däremot kan du höja och sänka itunes interna volym (reglaget mellan snabbspola framåt och rutan med låttitlar osv).

Det korkade i sammanhanget är inte att man inte kan höja och sänka systemvolymen (det ska man inte kunna göra när man kör optiskt) utan det faktum att Front row inte automatiskt slår om till att reglera programmens interna volym istället för systemvolymen.

Jag tror inte man kan lägga upp speciella knappar i Mira för frontrow musik, frontrow film osv så än så länge får du nog leva med att sänka volymen direkt på stereon

(ett annat sätt är förstås att återgå till en vanlig analog stereokabel istället för den optiska - men då tappar du dolby digital på dvdfilmer)

• Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-01-13 22:09

Jag fattade inte riktigt med analog/optiskt, jag kör via airporten och den är kopplad till stereon med en vanig stereo sladd.
-Är det det som ställer till det för mig eller?

1
Bevaka tråden