Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PowerBook Duo 270c

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hmm.. nån som vet om de är möjligt att hitta ett nytt batteri till den här gamla slöhögen ? eller är de helt kört ?.. mitt batteri är stendött.. de laddas ur istort sett på en gång.. några få minuter efter ja dragit ur laddaren så dör datan.

/ Fanskapet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-02-01 16:47

Jag har ett som ska funka bra.
Om jag hittar det får du det för två hundringar plus porto.

[email protected]

  • Medlem
  • International user
  • 2003-02-04 16:09

Varför inte sätta i nya celler i det gamla batteriet? Är man händig och kan löda är det inga större problem att göra det i duo-batterier.

En guide hittad på nätet

/Per

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: perkl:
Varför inte sätta i nya celler i det gamla batteriet? Är man händig och kan löda är det inga större problem att göra det i duo-batterier.
En guide hittad på nätet
/Per

Det är en bra idé, men det blir faktiskt ganska dyrt. Långt ifrån vad ett nytt Duo-batteri kostar, men åtskilliga hundralappar i alla fall. Frågan är var man köper bra celler billigt.

Jag har lekt med tanken att trycka i vanliga NiMH-R6, för de kan man få ganska billigt. De rymmer nästan lika mycket, och är lättare. Nackdelen med den uträkningen är att det blir en massa pats över, så värmesensorerna kanske inte kan jobba korrekt.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-02-05 17:57
Citat:

citera:Jag har lekt med tanken att trycka i vanliga NiMH-R6, för de kan man få ganska billigt. De rymmer nästan lika mycket, och är lättare. Nackdelen med den uträkningen är att det blir en massa pats över, så värmesensorerna kanske inte kan jobba korrekt.

Duobatterier av typ 1 (de som kom med duo 210 och 230) har celler i R6-formatet. Jag köpte vanliga billiga NiMH-batterier från clas ohlson och satte i i ett sånt. Det funkade. Jag kunde köra min duo 280c ungefär en timma på det.
Nackdelen med vanliga batterier (utan fanor för lödanslutning) är att de är svåra att löda - men det går!

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2003-02-05 18:33

OT, men är det någon som vet om fler guider på nätet för just batteribyten i kraftböcker och iböcker?

1
Bevaka tråden