Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funktionerna i OS X Leopard

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Habo
  • 2007-01-05 23:45

Hej!
När man kikar på de kommande funktionerna i OS X Leopard blir man upphetsad och förväntansfull!.
Men, det tåls att säga att bristen på nya revolutionerande ändringar i OS X avsaknas.
Jag skulle gärna se fler nya speciella funktioner eller förbättrade funktioner än vad som kommit ut för att nu kunna klara sig i marknaden om Vista VS OS X.

Jag vet att det finns hemliga funktioner som ännu inte släppts. Men hoppas verkligen dessa funktioner kommer vara minst lika tuffa som dom är hemliga

• Oregistrerad
  • 2007-01-06 00:37

Räkna inte med det... det mesta "tuffa" som kommer är nya versioner av programmen som redan finns i OS X, i andra utföranden och med mer "val" .. tror inte Apple kan komma upp med något så revolutionerande som ex Automator en gång till... men den som lever får väl se

• Oregistrerad
  • 2007-01-06 00:50

Jag har ju väntat på s.k Piles sen 10.3.. vore verkligen underbart..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-06 11:13
Ursprungligen av hordur:

Jag har ju väntat på s.k Piles sen 10.3.. vore verkligen underbart..

Tror att du aldrig kommer att få Piles. Tror att det patentet som Apple har används i Aperture och inte kommer att användas i Findern.

• Medlem
  • Kiruna
  • 2007-01-06 01:22
Ursprungligen av soft:

Men, det tåls att säga att bristen på nya revolutionerande ändringar i OS X avsaknas.

Men, det är väl bra om brist på ändringar saknas...

Skämt åsido, Apple brukar vara bra på att hålla funktionalitet hemlig, vare sig den är revolutionerande eller inte, så det är väl lite tidigt att uttala sig ännu. Det är lika bra att hålla ut till tisdag, och inte ens då kommer all ny funktionalitet att redovisas. Ny systemfunktionalitet kommer kanske inte att synas förrän programutvecklare drar nytta av den.

• Medlem
  • Habo
  • 2007-01-06 01:53

Spaces = Tufft men virtuella skrivbord har funnits sedan början av linux
Time Machine = backup har funnits och jag vet inte riktigt om jag gillar den "spacade" interfacet där riktigt
Dashboard = Inte förstått nyhterna... men jag vill inte ha en websida i min dashboard... :S

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-01-06 02:03

Som jag förstår det är Objective-C 2.0 och hela utvecklingsmiljön en enorm förbättring i sig. Jag vet att flera program endast kommer att fungera i Leopard i sin nästa version, och att utvecklarna fattat ett sådant drastiskt beslut innebär ju att fördelarna måste vara stora!

Can't wait!

Vänligen, Ylan

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-01-06 08:26

Sedan var det ju så att mr Jobs pratade om "de riktigt stora funktionerna" som han inte ville visa än. De kanske han visar nu då! *hoppas*

Lite andra språk, typ svenska, till Dictionary.app vore smutt.

1
Bevaka tråden