Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Local on, local off, levande charader...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-24 13:46

Tänkte spara mig lite jobb med att fråga om någon har en lösning på det här; När jag stänger ner Cubase så skickas det något kontrollermeddelande som gör att min JX-8P sätter Local till "off". Dvs, man får manuellt ställa synten till "on" igen om man vill spela på synten efter en Cubase-session, eller om man bara startat om sequencerprogrammet. Lite irriterande. Jag tror inte det går att ställa in - alltså på synten i sig själv - så att JX-8P:n ignorerar "local off"-meddelandet, så jag undrar om enda utvägen är att ställa in det i Cubase? Vart isåfall?

PS. Glömde skriva; det är samma problem med JX-10:an.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-24 13:52

Har du inte synten i Local Off när du jobbar med Cubase? Testa i så fall om Cubase även switchar till Local On när du stänger ned programmet!

Ska meddela om jag kommer på något.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-24 14:54

Eftersom synten har klaviatur brukar jag föredra att kunna använda det när jag spelar på den.

När jag sequencar använder jag mig av en annan synt som mamma-klaviatur. Men alltså, skulle föredra att JX-8P förblev i "Local ON" efter att man stängt av Cubase.

1
Bevaka tråden