Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

midisynk på nordlead2

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

mm.. går det att midisynka arpeggios å annat som kanske vill midisynkas på en nordlead 2:a? Kanske är värt att byta ut lite saker mot en nord 2:a isåfall... 16 nordröster till skulle inte skada direkt

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-18 09:57

NL2 har förvisso midisynk, men den är inte lättanvänd tyvärr. Du kan nästan lättare hitta tempot manuellt med din NL1´a, jag hade en NL2 och det ville sig inte, den synkade ur synk...

Den resettar bara LFO/Arpeggio på, däremellan springer den fritt... Tyvärr.

Skaffa en Oberheim Cyclone till den, vettja. Det kanske vore något för Korg MS2000 också, den har ju som bekant också lite svårt med takten.

Ja körde en snabbsökning på oberheim cyclone.. den första texten jag ser är "As far as I know, all the units shared the Cyclone´s legendary unreliability".

Men det var ju rätt synd att den är så ush på midisynk .. då får man se till att va vaken när man ställer in arps dårå.. eller endast använda sånt när jag sitter här hemma. (creamware har en trevlig midi-arpeggiator som är helt ok!).. jag får väl fundera vidare... nån synt till som låter väldigt bra och är lätt att bära med sig vore toppen

Hade en MC-303 en gång i tiden, den hade några kul arpeggion. Köp en sån för 1500:- å kör den som arpeggiator. Vill minnas att min hade tajt MIDI-synk. Med lite pillande borde det funka. Jag arpeggierade min Juno-106:a från den och det blev riktigt fräsigt.

det ordnar sig säkert på nåt sätt.. fast det hade varit riktigt soft om nord2:an fixade det.. flera utgångar + flera funktioner + flera röster skadar inte direkt när man inte kan släpa med sig så mycke. En mc303:a hoppas jag att jag aldrig mer kommer behöva använda.. men visst den är väldigt prisvärd så länge man hittar en bra användning för den.. det där med midisynk har jag för mig att den var sämre än f.d. yamaha ex5 på :\

1
Bevaka tråden