Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prophet 600...huga!!!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-01-04 20:41

Så då har man äntligen fått den då! Pluggade in den, väntade i ca 15 minuter på att kretsarna skulle bli varma och sedan...BALABAM!! Fetaste ljudet!!! Jag kände direkt igen ett antal kompljud från Mezzoforte (isländskt fusionband från typ 1984 med skönaste analogljuden)!!!! Visst e den lite ostabil å vissa ljud låter kaiko om man inte trycker på "tune" då å då men jag förstår alla som säger att den fetar till juno-106 med en rejäl fläskläpp (UTAN fegischorus för att bredda ljudet)!

Maskinen e i kanonskick för övrigt å jag e uppe bland molnen tillsammans med min Prophet-600 å min Lexicon Vortex. Kanske kanske kommer ljudexempel...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-01-04 20:53

WOW

! du får göra en riktigt fet analoglåt så man får höra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-04 22:38

Curiosity Killed The Cat: Har den 1 eller två LFO´er? Något som är fräckt är nämligen att modulera LFO 1´s hastighet med LFO 2. Väldigt kul på flexibla analogsyntar med bra filter.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-01-05 00:41

Den har en LFO-Mod å en Poly-Mod. Vad det betyder vet jag inte (än)...
*Mårre lirar prophetbrass så det står härliga till*

jo snälla sampla lite.. tack på förhand..

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-01-10 19:29

Har gjort några leadljud som finns som mp3 men har ingenstans att lägga upp de...ngn som har space nånstans som kan hosta en 1.40MB fil?

japps.. det kan man nog fixa serru.. skicka over ett mail med vad du vill ha for login/pass sa far du lite temporar webplats som du kan anvanda till allt mojligt

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-01-11 00:34

Nu finns den uppe på: P600 Lead
Stort tack till volantiz för lite spejs att ladda upp till!

de var nice!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-21 14:30

Hade en Prophet~600 en gång i tiden innan jag köpte Prophet~5:an. En trevlig och välljudande synth som nästan kan låta lika varm och fet som Prophet~5:an.
Synd att rattarna är av samma kvalitet som min Pro~One och att den har långsamma envelopes. Går lixom inte att få riktigt tighta basar.

Skulle hellre köpa en Prophet~600 än t.ex. Juno-106, Juno~60.

Demokid

På ProOne kan OscB agera LFO och bli modulerad i hastighet av LFO´n, kanske är nåt liknande på P600?

1
Bevaka tråden