Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MICROKORG

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

de första exen av microKORG levererades idag till musikaffärerna.....tänkte ni ville veta.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-30 17:12

Spännande, kommer å kikar i morgon Johan.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-10-30 17:17

Hade inte du "tjing" på den pf??

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-30 17:25

Gissar så här: Först får väl butikerna varsitt gratis/låneexemplar som de får ställa upp som demo. Se´n kommer leveranserna av lagervarorna i turordning, i takt med att de levererats till generalagenten + beställts av butikerna. Kanske nå´t sån´t.

Jaja.

Lyssnar på behaglig syntmusik: Human League´s Best Of. Snart ska man gå på sitt livs första föräldramöte.

PF:
precis.

De första försäljningsexemplaren dyker upp om några veckor, med lite tur innan den där "Scandinavian Music Festival" mässan.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-31 14:49

Aha? Berätta gärna mer om mässan. Hann inte komma och MicroKorg-flukta idag heller tyvärr.

Kolla in www.scandinavianmusicfestival.se,
det är en mässa i stil med LLB fast man kan även handla saker (vilket förmodligen kommer göra att de flesta butiker som ställer ut har specialerbjudanden). Kostar 150:-

  • Medlem
  • 2002-12-22 23:36

ville bARA lämna en komentar angående microkorg
vilken jävla seg å äcklig klaviatur

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-23 01:11

Fast jag tyckte den var väldigt snygg. Som en fullskalemodel i skala 1:5 av en stor synt. Kul.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2002-12-23 10:46

Jag testade en på MB och den verkade rätt kul, vocodern var läcker fast på 5min brukar man få bra intryck av synthar.

Jorå.. vocodern är helt klart användbar.. om det verkligen är samma som i ms2000.. och det är det va?

Jag har nu hittat en trolig köpare till min ms2000r.. och funderar redan på att tjacka en ny sen när jag har råd att ha flera syntar .. det blir nog en med klaviatur då som omväxling.
Det är väl ganska bra betyg?

1
Bevaka tråden