Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billiga analogsynthar...

Tråden skapades och har fått 82 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ushja.. ett riktigt skrackexempel ar ett internationellt forum som ja brukar hanga pa.. dar ar en av de stora orsakerna till varfor manga rekommenderar virusen framfor supernova2:an just att virusen har mycket battre factorypatchar

Supernova2-galningarna brukar kontra med att supernovan har fler roster och fler olika effekter :rolleyes:

Har inte slaggat ner det minsta på nåt, det var bara en fråga. Själv sätter jag en ära i att programmera mina egna ljud, försöker använda presets så lite som möjligt. Därav även motviljan att köpa andras ljud, blir ju ungefär samma som presets, fast dyrare...

Ser ut att bli en MKS50 & en Juno 106 om allt går i lås förresten...

...men en tanke har slagit mej, startar en ny tråd...

  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-16 09:39

Okej, jag håller på att knåpa ihop en bankdemo (mp3) av PF´s JX-10 ljudbank, skulle bara höra om det var fler som var intresserad av att höra den? Det är sköna ljud!

(Jag tror PF kommer bli sugen på att skaffa en JX-10 igen så fort han får höra mp3an. hihihi )

Isåfall kan jag lägga upp mp3:an istället för att skicka den som mail till honom. Ta chansen nu att få höra lite götta analogljud!!

jag vill!!

Du kan val lagga den pa din hemsida?

Jag med...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-17 03:23

And now!

Musikbörsen presenterar:

1. Hemsk bildkvalitet
2. Hemska priser
3. Trots allt: Kul sortiment

http://www.musikborsen.se/vintage/vintage_synt_modul.html

mm.. VS:en dar e faktiskt inte sa jattedyr ju.. det ar lockande jobbigt nog

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-17 03:56

Den var risig ser det ut som. Man vill ju ha en i mintskick i så fall. Killen som annonserade på IOL har nog inte sålt sin ännu (det hade han i alla fall inte i fredags), han vill ha 14´ men man kan ju kanske pruta lite.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-17 03:59

Sen har ju "min gode tysk" (eBay-diskussionen ni vet) kanske sin kvar också, fast den måste hämtas där nere i så fall. 8000:- typ.

mm.. en weekendresa dit vore inte helt fel.. såvida gubben inte bor ute i bushen :rolleyes:

14000:- tycker jag börjar bli lite väl mycket för en sån.. Jag erbjöd honom en hel hög med syntar precis efter att han slängt upp annonsen.. han skrev att det var ett väldigt bra erbjudande eller nåt.. men att han behövde cash.. att alla ska va så pengatokiga... bergis tomtens fel!

drumatix 4995:-

Dom har glömt skriva att batterifacket är fyllt med guld och juveler.

Fattar inte hur dom resonerar. Dom flesta av Gbg-burkarna har stått där i åratal, dom borde gå back bara på "lager"-kostnaden även om dom nån gång faktiskt får sålt. Nästan omöjligt att kränga för dom priserna vad det verkar.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-17 10:18

Peter H : Ja, men musikbörsen har antagligen råd, genom allt annat de kränger (alla keyboards genom åren till folk som bara vill ha lite autokomp), att vänta på att någon köper den till "bästa börsenpris". :rolleyes:

Hade varit kul o testat Fairlighten.

Fattar inte riktigt vitsen med att kunna trycka på bilderna, särskilt mycket större blev de inte.

Vänta, finns Prophet VS:en i Malmö? ...ahhh, då tror jag att jag har sett den! Men det är typ 1-2 år sen jag var där så den har stått där ett tag.

[ 17 December 2002, 10:26: fixat av: encore ]

Men "bästa börsenpris" är ju det som står på prislappen man precis tittat på. Fattar inte varför man skall ringa dem och få samma pris uppläst.

Pf, bjud 500:- för VS:en!!!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2002-12-17 11:34

"Grymm analog Vector synth" lika analog som deras VA synthar, och lika manligt som deras tok-fjuttiga behringerbord.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-17 11:55

Det där var bara ignorant.
Har du inte hängt med i forumet?

Prophet VS är en av världens ballaste syntar.
Och jag snackar inte skit.

Analog? Ja, filtren är helt analoga.

Fet? Ja, den har 4 oscillatorer per röst.

Den äter din MonoPoly till frukost.

Bara så du vet...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-17 14:37

"I wanna rock!"

Jag utgår från att apan helt enkelt inte kunde veta. Så jag ska inte va´ en besserwisserschmidt och skriva han på nosen ännu en gång. Kom tillbaka, apan.

  • Medlem
  • 2002-12-17 14:46
Citat:

quote:skapades ursprungligen av: PF:
Det där var bara ignorant.
Har du inte hängt med i forumet?

Prophet VS är en av världens ballaste syntar.
Och jag snackar inte skit.

Analog? Ja, filtren är helt analoga.

Fet? Ja, den har 4 oscillatorer per röst.

Den äter din MonoPoly till frukost.

Bara så du vet...

Den har tokdigitala oscillatorer, analoga filter, och förmodligen VCA också. En hybrid med andra ord, på samma sätt som Juno-2 och en hel del andra Roland-gerät från den eran.

Att den är ball tvivlar jag inte på, vill ha en! Tills vidare får jag nöja mig med Juno-2 och Sidstation när det gäller synthar med digitala oscillatorer och analoga filter.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-17 15:30

Mmm. VS´ens oscillatorer är om möjligt tokdigitalt tokdigitala, men den är varm ändå.

Ahh, en Juno 106 är nu också i Postens kapabla(?) händer...

Jag är fast i analogträsket. Börjar redan fundera på om en Yamaha CS-synth inte är meningen med livet trots allt? De låter ju ganska eget. Då menar jag givetvis en utan x eller r på slutet...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-17 17:03

Ojojoj! Du handlar, du handlar... Om du köper en Andromeda den första januari och sedan ingen synt resten av 2003 så håller du ändå syntkassan rätt låg nästa år.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2002-12-17 17:37

Inget ont om VSén det var MusikBörsens jäkla skriverier jag komenterade, köpte du en eller lånade du den? minns ngt om Ebay....

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-17 17:59

Ebay-annonsen, jo, nä jag köpte inte den. Men jag fick låna kompisens rackmodell. Den är till salu, men inte så aktivt. Så jag lånar den ett tag.

Bevaka tråden