Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag kommer dö lycklig nu!!!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag köpte jag en kurzweil k2000, med samplingsexpansion, orchestral kort, osv osv.....
Äntligen har jag en kurzweil ugen.
Ärligt talat finns det någon synth som låter så fint som en k2000 den knäcker alla synthar helt och hållet.

Ajaj, goda betyg där!

Var det månne den lilla k2000 som fanns på försäljning här på forumet? en kompis har en som han vill sälja och är lite sugen faktiskt. Hur bra är orkester-kortet? Funderar på dyra sampleskivor och sådant då det vore kult med lite mer orkesterljud utöver de jag har nu, men en k2000 kanske vore bra? Posta gärna exempel

JV/XP-serien har en massa fina stråkljud också, men båda orkesterkorten kostar typ 2.800 stycket, vilket suger mongulstor babianbakdel!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-06 01:47

drdreas : Grattis! Vill passa på att tipsa om en sida med *.krz samplingar, iofs kan vem som helst ladda hem och konvertera samplingarna till var och ens favvisformat, men sidan är ändå en goding. Finns mycket info om Kurzweil-maskinen, så kolla runt på sidan.

http://www.sweetwater.com/k2000/sounds.html

tackar så mycket för tipset, jag vill också tipsa om kurzweils hemsida, gå in på downloads o sen ftp´n där finns nästan alla cdroms till kurzarna gratis !!!!!!!
kanske alla visste om de redan heheh

  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-06 02:26

drdreas : Jaså, vart då någonstans? Jag försökte hitta det men lyckades ej... Det är den här sidan du menar va? (där man sen klickar sig vidare in på ftp:n) De enda ljuden jag kunde hitta var de som även fanns på sweetwater´s hemsida.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-06 09:03

dr dreas - objektivitet är ibland en dygd!

ftp://ftp.youngchang.com/pub/
detta är ftp´n men dessvärre finns det inte så många samplingar som jag hade hoppats på.....suck
Iaf jag läste att det skulle finnas nästan alla cdrom där "Please note that files from the Power Tools CD-ROM and all floppy libraries except the Analog Synth Collection can be downloaded at no charge from our FTP site, acessed from our Downloads page"
http://www.kurzweilmusicsystems.com/html/pro_options.html där läste jag det.
Dessvärre så läste jag vad jag ville se som vanligt

Men jag har mycket orientaliska ljud till k2000 så om någon vill ha säg bara till....

Asså... vad exakt är ett orientaliskt ljud? Ormtjusningsflöjt? Sitar? Något underligt blåsinstrument som slingrar sig som ett trimmavgassystem till en gammal folkabubbla på 70-talet? Var kan vi höra exempel?

Det är egyptiskt accordeon, bouzouki, mizmar, oud, nay......
Mycket coola ljud och absolut inga fantasi ljud som t ex emu planet earth har, dessa är gjorda av abdallahsafar, den kändaste arabiska keyboardisten i västvärlden.

Låter kult! Kunde man konvertera dessa till nåt annat kul som tex. Sampletank eller typ Sounfonts? Hade ju varit kul isåfall!

Efterlyser fortfarande ljudexempel

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-06 18:30

Jag tror det mest exotiska instrumentet är mungiga. Åtminstone om man heter Sheikh Bab-el-Ehr!

jag orkar inte lära mig ftp o webbsidor *lat* men visst alla ljuden kan fixas till sf filer eller vad ni nu vill ha dom som

och angående orchestralkortet det rekommenderar jag dig varmt om du vill ha kvalite på ljuden, det är annat än triton tjafs hehe.
Alla som vill ha ljud kan ju adda mig på msn eller så.
jag heter [email protected]

*ler* nä det mest exotiska instrumentet är nog den turkiska eller turkmenska versionen av bagpipe.
Vissa utav instrumenten gjordes av människohud *ryser* iaf enligt en hemsida jag läste på.

k2000 serien? Låta *bra*?

Eh. Inte i den verkligheten jag bor i

Har själv en K2500RS och stånkar varje gång jag tvingas spela på den.

/Z

Ja, hur låter Kurtzweilen egentligen? Vill ju påminna mig om jag postade en topic om exakt just det för bara ett par dagar sedan.

1
Bevaka tråden