Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ytterligare en ny kompis...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-09 16:29

Tja, jag kunde inte hålla mig när jag kunde komma över en Waldorf Pulse i kanonskick för 1.900:-. Framför allt skall jag använda den för de där riktigt djupa basarna, men den har ju mycket stora möjligheter med sin enda röst så det går också att få fram riktigt skruvade ljud på den. Gedigen Waldorf-kvalitet rätt igenom är det också.

Med tanke på storleken är den väl så lättrattad som det är möjligt, men med en kommande midikontroller blir den bara ett stort nöje att arbeta med. Oerhört snabba envelopes också, och en LFO som går att snurra upp i drygt 260 Hz. Nej, jag är nöjd.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-04-09 17:45

Snablar va billigt! Grattis amino! Jag hade nog snytit den annars...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-09 18:53

Kult! Är det Pulse´n med CV/Gate eller den vanligare, enklare varianten? Aja, hursohelst, Pulse känns nästan som en liten Minimoog-rack. Kan den låta lite Mini? Mini-mini kanske? Maxi Efti... Midi...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-09 21:39

PF:
Nej, den låter nog mest Waldorf Pulse. Filtret är bra, men det finns ju tyngre. Gillar CEM-filterna i den gamla Microwaven bättre och skall väl fixa en sådan också vad det lider. Pulse har en egen Waldorf-konstruktion som också finns i X-pole. Den har dock omfattande modulationsmöjligheter, och filtret har stora ljudmässiga skillnader beroende på hur mycket ljud man matar in i det. Tjutande LFO:er är också kul.

Det är en vanlig Pulse. En Plus har ju externa ingångar och det hade varit kul men också nästan lite för bra.

1
Bevaka tråden