Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hårtpaket -EPSm

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2002-12-13 07:48

Jag tänkte köpa en julklapp till moi och har hittat en EPSm med maxat minne och ngn slags diskdrive till, är det en bra sampler?
Typ 1,5lax skulle den gå på med syqestdrive och ett par diskar, vad tror ni om det?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-13 08:28

Tokdyrt, säljaren försöker lura dig. För 5000:- ska du ha en fullt utbyggd ASR (mycket senare modell) med SCSI och ngn form av SCSI-enhet med massor av ljud. Om inte det är för dyrt t om. EPS / EPSm är en 13-bitarssampler som är väldigt begränsad och ganska "lofi". Kul att jobba med osv, men inte värd så mycket. Möjligen faktiskt max 1000:- av en privatperson. Med SCSI och disk, ptja, mellan 1500:- och 1700:- typ.

Tänk på att EPS inte har någon effektenhet, men det har EPS 16+ (som har samma minnesmax som EPS, 2 mb) och den sista, ASR-10, som kan svälja 16 mb ram. Ska tilläggas att sam(p)tliga dessa faktiskt är väldigt gamla nu.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-13 08:29

:rolleyes: Ah! Läste fel, du skrev så tätt, jag tyckte det stod 5 lax - 1,5 lax kan ju vara helt OK om grejerna är i mintskick och killen har bra koll, stoppat in bra ljud etc. Köp på plats och pruta på plats, erbjud 1300:-,

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2002-12-13 12:45

Jo det skulle vra ett litet dikettbibblo med , och 3st 44mb syquestdiskar, jag tror det kan bli bra det är ju en "skit-ljuds-sampler" jag vill ha.
Vad ska man ge för en tx** (typhoon) sampler fråm yahama?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-12-13 13:04

Samma pris tycker jag. Typhoon e väl gratis att ladda ner? En beggad TX16W kan du få för 1900kr på DLX Music å då får du dessutom 3 mån garanti!

1
Bevaka tråden