Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nån som kommer ihåg dessa?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-12-15 21:33

Skitkul pryl. Fanns senare som mera avancerade QY300 eller vad de hette. Som en mini-workstation. Lite 90-autokomp, egna programmerbara autokomp (tufft), 4 spår sequencer, uffiga samplade ljud osv. Jäkligt kul idé men just QY10:an är lite för begränsad. Den blir mest liggande på hyllan...

Det finns väl lite större modeller som ändå är små? Har hört att det skall vara mycket trevlig SL-leksak med en QY, liten klaviatur och hörlurar!

  • Medlem
  • 2002-12-16 14:15

Ultimata leksakskitet för resor skall tydligen vara en 606:a och en 303:a. Då kommer folk garanterat titta konstigt på en. Har inte testat själv än, men en kompis har gjort det. Folk trodde nog att han var galen.

För den mer moderne så är det väl laptop som gäller? Yamaha släppte ju en QY-700 som skall vara helt ok också.

606 + 303, jag vet inte om det är det ultimata ens för den omoderne.....jag menar, två burkar istället för en burk. Dessutom har man troligtvis tröttnat på knorret och längtar efter en skön pad efter ett par mil.

jag hade en QY70 som jag skulle ha när jag pendlade förrut.. slutade pendla några dagar efter jag tjackade den.. så sålde den ganska snabbt
Men den var riktigt kul! Bra ljud i den faktiskt
Pytteliten var den oxo

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-12-16 23:58

Jo, liten är den. Får plats i ett videobandfodral. Synd bara att "klaviaturet" inte är polyfoniskt. Lite jobbigt men lite "retro" med monofoni

jooo.. jag är nästan helt säker på att det var polyfoniskt. Jag satt och lirade piano på tåget. Eller missminner jag mig så galet?

  • Medlem
  • International user
  • 2002-12-17 00:01

Shit! Så liten?? Då är den bilden nästan i naturlig storlek ju. (iaf i 1024x768 på en 17")

- encore (som är imponerad över att vi har inte mindre än 26 (!) diskussioner igång på ett dygn)

det är en QY10 på bilden.. den jag skriver om är en QY70... lite nyare och coolare (och mindre?)

Det var t.om. bättre ljud i den än i RM1x:en har jag för mig

1
Bevaka tråden