Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kan det vara för synth?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå.

Såg Children of Bodom spela i Göteborg igår, och keyboardisten hade en enda synth. Är rysligt nyfiken på vad det är för någon. Hoppas på lite hjälp här.

Stod långt bort, men såg att den hade en liten gul (eventuellt grön) display. Den satt ganska nära tangenterna och det såg ut som att den satt mer till vänster snarare än i mitten. Synthen var mörkgrå med ljusgrå "fält", och ett mörkrött område, strax ovanför displayen. Uppe till höger på synthen måste det ha varit knappar för byte av ljud. Volymreglage satt högt upp till vänster.

Uppe till höger stod det två rader med stor vit text. Det kan ha varit modellnamn och tillverkare, men det kan också ha varit något han skrivit dit själv.

Någon som har en aning?

???

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-22 14:24

Bra gissning där! Jag var nästan inne på Roland Phantom... ?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-22 15:12

Självklart. Attach´a? Det är inte email det här...

Men du kan länka in den i meddelandet om du vill, som Parakeet gjorde här ovan. Använd bara IMAGE-knappen.

Så här ser jag ut (Imgknapp. anm)

  • Medlem
  • International user
  • 2003-04-22 17:10

Det stämmer inte riktigt med din beskrivning, men jag gissar på en

.

Att bestämma färger på en konsert brukar vara mycket svårt pga allt ljus. Varför jag valde just en N364? Tja, det finns en ledtråd här.

Fast naturligtvis kan de ha bytt sedan dess...

Hm... Den här:

har ett blankt parti runt och ovan teckenfönstret. Det gör att ljus reflekteras på ett speciellt sätt. Dessutom har du hjulen på rätt ställe enligt din beskrivning. Plus att dess display är rätt liten.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-04-22 19:53

Roland A-50 då? Masterklaviatur iofs så den låter inte så mkt men racket kan ha varit gömt!

Den översta Rolandenen har en liten display. Grön. Om saker och ting går som jag hoppas så får vi snart ett svar...

1
Bevaka tråden