Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synth-Trender!

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-04 21:40

OT; amino - har en Matrix 12´a! Då vill vi förstås ha en insider-rapport å lite ljuddemos! Jag har inte fått leka med en på åratal, så abstinensen är påtaglig!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-04 21:58

Instämmer till fullo.

Jag vill oxå höra lite spejsade sounds.

Det var ett tag sedan jag pillade på en Xpander/Matrix-12:a så det vore kul att höra lite mera från en som vet mera.

Hade faktiskt tänkt att låna en Xpander över julen 2001 men det sket sig p.g.a. att den var stulen !! Den fanns på Musikhögskolan här i stan.

Trist.

Om ni blir erbjuden att tjacka en Xpander så kolla serienummer och rapportera till mig.

Lasse

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-04 22:32

Jag får se det som ett uppdrag att modulera ihop något kul i helgen om jag hinner.

Insiderrapport? Tja, jag kan ju säga att röst- och midihanteringen är fullständigt lysande. 15 år senare är det inte många synthar som är mera flexibla. Det finns väl några analoga synthar med tyngre oscillatorer, men det roliga börjar ju när man kör dubbla layers....eller sex...eller varför inte alla tolv rösterna på en gång lite snedstämda?

Jag har inga separata utgångar, men det går att beställa för runt en tusing. Det kan säkert vara aktuella längre fram.

Bevaka tråden