Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

sovjetiska synthar

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är detta för kul?
Sovjetiska synthar...

http://www.ruskeys.net/

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-02-26 14:07

Ska du köpa? Isåfall:Russki Syntski Försäljski

Kan man lita på honom? Nån som vet nått om honom? Alltså han som säljer

Polivoks, Maestro, Altair, Alisa är intressanta.

John (från ryssland) är det som har den sidan med massa olika ryska synthar.. har personligen vart i kontakt med honom flera gånger och han verkar vara helt seriös - den enda e väl att han tar grymma överpriser (till ex. sett på en sida där han vill byta en Polivoks mot en TB-303) bara det att en Polivoks kostar ungefär 80$ i ryssland.. men då kommer man till frågan vill man åka till Ryssland och innåt i landet för att få tag i en sån?

frågan är nog mer om man kommer ut med en sån.. är dom inte jävligt hårda på sånt?

Nej, det är dom inte.. Snackat med par lirare från England och andra europeiska länder som köpt synthar utav honom.. och han har vart helt seriös allt har funkat perffa etc.

ok.. jag tänkte mer på om man åker dit å handlar syntar
Jag har hört att det är väldigt problematiskt att komma ut ur det landet med datorer iaf

Såvitt jag vet så måste du bli inbjuden från nån i landet för att överhuvudtaget komma in i ryssland, så börja ni fila på det först

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-02-27 07:20

Jag vet en som köpt en sådan en Minimoog driven på kefir typ, man beställer väll av den herr´n som nämnts. Den "ryska posten" hanterar nog paket varsamnt...

Min bror har vart en del i Ryssland, och det är som redan nämnts helt hopplöst att få visum om man inte är inbjuden av någon... Borde väl iofs herr försäljare kunna lösa? Om nu inte planen var att hitta rysk skogsgubbe med 14 Polivoks i uthuset, som byter några flaskor vodka...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-27 17:39

Det måste väl vara tillåtet att turista i Ryssland precis som alla andra länder. Om man köper med sig en synt, ptja, den kan man väl kanske se till att få inpackad och hemskickad som ett paket på nå´t vis? Bara man talar med rätt personer så det inte drabbar en själv då, iofs... :-/

"Det måste väl vara tillåtet att turista i Ryssland precis som alla andra länder."

Som vilka då, Iran?

Många länder har helt endra regler angående visum osv än vi i gamla svea.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-28 11:58

Iran var precis det första turistlandet jag tänkte på!

Men man får alltså inte turista hur som helst i Ryssland? Även om man inte vill?

Nja, du måste som sagt få en inbjudan av nån i landet, om det nu är en skola eller nån du känner för att få ett visum. Och är ju inte ens säkert då att du får det. Får väl ha en rejäl anledning om du ska få komma in annars, och att handla en synth lär knappast vara en av dom

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-02-28 14:42

Ok. Man får väl säga att man tänkt köpa ett par gamla ubåtar och kanske en stridsvagn... "Yetski pravoda, stopski! Vad harski duski i lådanski?!" "Ah, förlåt, det är bara ett sån´t där stort VAPEN!". "Ah, jetvoy snoda, jetvoj Rabotnik, ingaski problemski! Välkommen ut ur Rysslandpravodaski!".

Hmmm... Grymma pjäser det här i alla fall Hade ju varit kul att äga nåt sånt här riktigt skumt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-10 16:15

Jag köpte en Polyvox från en rysk kille. Den vunkade när den kom fram och är en rätt kul och snygg synth. Det tar ett tag att komma på vad allt är p.g.a. att min ryska är ganska dålig.

Filtret låter väldigt rått och VCO:erna är stygga... lite svåra att stämma men så ska det ju vara. Klaviaturet är jätte dåligt, värre än Polysix m.m.

MVH
Demokid

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-10 17:16

Demokid : Har den MIDSKI?

1
Bevaka tråden