Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

emax och emulator 2

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-12-26 19:32

är lite sugen på någon av dessa

fakta, fakta från er användare, vad kan den egentligen

hade en esi4000 nyss görtråkigt gränssnitt, men jag är ju erkänt vrång mot 19"

Pf , användar rAPPORT TACK

såg att börsen hade en emulator 3 för 10pix??
är det en klav eller en förbenat rack

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-26 20:06

Vad behöver du kunna göra? Mjukvarusamplers är i 99 fall av 100 bättre än hårdvarusamplers, mina egna skäl att använda hårdvaruburkar är nostalgi + befintligt ljudbibliotek (i gammalt format). Fundera på vad du vill ha en sampler _till_ så är det lättare att komma med goda råd...

  • Medlem
  • 2002-12-26 22:04

inte ute efter råd

utan kommentarer respektive användar rapport

gillar inte mjukvara..

vill ha snabb och lättjobbad maskin med hyggligt stort urval på ljudbanker

kan de flesta fakta om dessa burkar utantill men är mer intresserad av en användares åsikter

Måste erkänna att jag tycker att emulator 2 är en av de snyggaste pjäser som gjorts(och att emax är en av de fulare)

då jag är gammal DM diggare så ligger emu maskinerna varmt om hjärtat

en akai s6000 annars? då slipper du sitta och knappa på racket.. + har en väldigt bra och tydligen (jag har faktiskt inte testat den) en väldigt överskådlig sampler

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-26 23:22

Well, i så fall, Steve: Emulator II är nog tyvärr lite väl föråldrad om man inte lyckas hitta en med inbyggd hårddisk. Fast räkna inte med mycket samplingsminne. Emax är lite "lo-fi". Emax II´an är å andra sidan en underbar maskin. Gränssnittet kommer från Emulator II, men ljudet är mer i klass med Emulator III. Jag rekommenderar antingen en Emax II eller en Emulator III. Att hitta den senare i fullt fungerande klaviaturversion går dock inte, jag har försökt i flera år. Så jag hittade en Emax II nu och den är verkligen en underbar sampler. Lättjobbad, funkar finfint med en lite äldre SCSI-hårddisk och tar max 8 mb RAM. Min har 2 mb och det kostar nog en förmögenhet att uppgradera (då expansionsminnet måste sitta i ett särskilt expansionschassi man får köpa till etc). Emax II och första Emax har dock samma operativsystem och samma gränssnitt, med ett par enkla skillnader; II´an jobbar i stereo hela tiden, och i 16 bitar jämfört med 8 interpolerade bitar? Eller 12? Mer info kan du hitta här:

www.emulatorarchive.com

E-max II har väl även digitala filter, den äldre hade analoga.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-12-27 13:09

På pappret ja, men det är inget man lider av, de digitala filtren i Emax II är fantastiskt bra. Emulator III (som är något äldre än Emax II men fortfarande (då) var moderskeppet i E-mu´s produktion, har dock analoga filter.

1
Bevaka tråden