Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

pyttesynt

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På arvikafestivalen så fick man se jeans team lira.. dom körde med 2st jättesmå syntar som jag inte kunde se vad det var för några även om jag stod längst fram. Yamaha stod det iaf och dom lät skitkasst.. mycket tråkig FM var det antagligen. Iaf.. dom hade antagligen minitangenter.. var ca. 2½ cm tjocka(!).. såg ascoola ut just pga det.

Vad kan det va för modell?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-07-19 14:34

DX 100 kanske?

njaeej.. tror inte det.. kom på ytterligare en detalj.. alla sladdar å sånt satt på höger sida av synten istället för på baksidan

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-19 15:50

En sökning på Google resulterar i många träffar för Yamaha SHS-10, men den stämmer ju inte helt in på din beskrivning heller. Är det inte en sådan du menar ändå?

nae.. men dom körde med en sån oxo.. fast röd

Sk1 ??
Hade en sån okristlig sampler när jag var grön, helt analog ända in i själen men det går att få fran feta trummljud med den, kan det inte vara en sån?

En analog sampler? Nu har det nog blivit för mycket Ozo eller Beska Droppar.

  • Medlem
  • 2003-07-19 23:53

Casio SK-1 är helt genomdigital, förutom de väldigt analoga in & utgångarna då.... Den är dock väldans lo-fi, så den kanske "låter" analogt i somligas öron?

Det finns rätt många modifikationer av denna lilla budgetsampler och den används fortfarande av många - t ex nyc-baserade I-sound som hade den som enda (!) instrument på To rocco rot´s senaste skiva...

(jag använder inte min sådär jättemycket, bara ibland)

oj jag menade själva ljuden i den, dom måste väl vara analoga eller?
de låter väldigt analogt iaf i mina öron men vad vet jag

  • Medlem
  • 2003-07-20 09:45

jaa.. cs01 kan det va! Ska se om jag hittar mer utförliga bilder på den

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-07-20 16:46

Ja, är det inte den blir det ruskigt svårt för Yamaha har väl gjort cirka 3847 olika keyboard-modeller annars.

CS01 var en rolig liten rackare. Undrar var jag gjorde av den. 1295:- vill jag minnas att jag köpte den för.

Speciellt rolig blev den med breathcontrollern. Efter ett tags spelande var man lika yr i huvudet som efter två flaskor 2760 och man hade samma ansiktsfärg som innehållet.

Hrrmpf... Den låter inte alls kasst...
Faktsikt vann jag med just den mot en jupiter-6 i en liten tävling om vem som kunde göra fetaste basljudet för några år sedan

Med en synth jag betalt 750 pix för... Synd att där inte är cv bara

1
Bevaka tråden