Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Korg EX-800

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-21 20:16

Skulle gärna vilja ha lite info. om denna synth modul. Hur låter den? Nån som haft nån...?

Tacksam för svar!

/V

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-21 20:54

Rackversionen av Poly-800. Baserad på min erfarenheter av Poly-800II (som hade inbyggd ekoeffekt + en simpel EQ) är det en 4/8-rösters (beror på ljudpatchen) synt med ganska slöa envelope. Sådär halvkul ljud tycker jag. Dock är den helt okej på pads och även basar - om man anstränger sig lite.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-21 21:33

Halvkul säger du...hmm...jaha..hm..mm...nja. Jag tycker heller inte den verkar sådär skoj direkt. Det får nog vara...även om 800:- kan verka lite stålar så är det ganska mycket för mig just nu (inge jobb). Fast man börjar ju bli köpsugen...............

Är det inte så att den bara har ett filter till alla röster också?

Har för mej att EX8000 verkar mycket ballare iaf.

ex8000 är helt klart grym!

victor: vad för typ av ljud är du intresserad av? jag har en korg m3r som du kan få tjacka för samma pris

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-22 00:17

Peter H : Jo, det stämmer. Ett filter. Fast det funkar iofs bättre än vad man tror.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-22 08:55

Just det ja...läste det där om filtret nånstans också. verkar kul iofs...allt verkar vara lite "annorlunda" gjort på den.

Volantiz: ja, du....vad för ljud är jag ute efter. svårt att säga...jag är öppen för många ljud!

Berätta lite om din m3r!

btw, ex-800:an går för 800:-....

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-22 12:16

Victor : En symbolisk summa.

Kan tillägga att jag bara använt min Poly800II i en enda låt, och då faktiskt som bas i en lugn lounge-muzak låt. Har även samplat av ett padljud som jag fortfarande använder då och då i min musik. Annars tycker jag att dess ljud lätt blir tråkigt. Beror väl på vad man ska använda den till men det finns roligare syntar att lägga sina slantar på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-22 13:34

visst är det en symbolisk summa, encore...men, extrem-fattig som jag är, är det en fråga om liv eller död. (nästan iaf)

victor: joe.. korg m3r.. liten sample-baserad rackmodul. Lite alla möjliga typer av ljud.. knappt rört den själv.. köpte den.. fixade iordning den med nytt backupbatteri och rengjorde den ordentligt samt kollade så att alla kontakter osv såg bra ut.. sen har den suttit oinkopplad i racket sen dess.. så jag vet inte riktigt vad den är bra på förrutom rhodes. Jag gissar att den även är rätt duktig på svepljud och stråkar. En hel del bra brass-ljud har jag för mig att jag fick ur den också.
850:- inkl. frakt (frakten går väl på runt 150:-?) så har du den hos dig om ett par dagar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-23 09:53

hehe....hmm....jo...ååh. jag är klart (mer) sugen på din m3r volantiz. än ex-800:an allså...men jag har banne mig inte ård just nu. skulle du kunna hålla den ett tag?

förresten, maila mig på [email protected] så kan vi diskutera vidare där...

  • Medlem
  • 2003-07-23 11:20

Om det blir en EX-800 eller en Poly-800 så bör man modda den med en MOOG SLAYER !

Citat:

citerar:This thing can do dangerous sounds, like the speaker-blowing (and ear-blowing!) sounds of old modular synths. It´s really sick.... In addition to the usual disclaimers (if you break it, it´s your problem, not mine!), I´d like to also point out that I will not be responsible for blown speakers, amps & ear-drums.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-23 11:26

kool...okej!

victor: själv så hade jag lätt valt en ex800 över m3r.. endast för att testa hur moog slayer-modden låter

.. men om man vill ha mer varierande ljud (som jag redan har i andra burkar) så är det inge snack om saken.. m3r har mer varierande ljudmöjligheter och låter dessutom bra.

så jag slänger väl över ett mail då

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-23 14:42

hehe...gör det!

hur sugen jag än skulle vara på att modda ex-800:an så skulle jag inte kunna det. händig kan man inte anklaga mig för att vara iaf.

Om du köper EX800an kan jag modda den åt dig och passa på och kolla om den kan "slaya" min minimoog! Jag kan tom bjucka på fraktkostnaden bara för att få mecka lite och göra testet

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-23 17:16

Vänligheten på detta forum är överväldigande.

"Tyvärr" har jag och Volantiz redan skakat hand (i en väldigt shysst deal) om hans Korg M3R....

Ash, synd! Eller kul för dig men tråkigt för mig -jag började bli lite sugen på att mecka den och nyfiken på hur den skulle låta... Får köpa en själv och testa på

Grattis till den andra synthen iaf!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-24 10:39

jag kan köpa en i höst som du kan få modda!

  • Medlem
  • 2003-07-24 11:28

har en trasig poly800 som du kan få laga å mopdda

Victor: Sure, jag är på!

Steve: Vad är paj? Har inte lagat så mycket i mina dar. Modda fixar jag gärna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-25 14:32
Citat:

citerar:skapades ursprungligen av stryph:
Victor: Sure, jag är på!

Faedt! I´lle let you know!

1
Bevaka tråden