Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kurre

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade in på den här sidan och måste säga att jag blev imponerad. Har nog laddat ned alla demolåtar nu. Jag har aldrig riktigt brytt mig om Kurrar tidigare, men de verkar vara kompetente skapelser. Och dyra.

Men å andra sidan så låter en Roland likadant i mina öron. Nästan.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-05-26 13:29

Jag tror jag lyssnat på de demosarna innan. Technodemon var fruktansvärt usel.

Kurre e bra på att göra "vanliga" ljuddemosar men dansinriktade demosar låter crap! Om ngn (mot förmodan) har en schysst länk till sådana så posta gärna!

grejen med dansinriktade demosar är väl att dom ofta låter "sämre" iom att dom inte brukar va så fetingkomprimerade + inte ha så roliga trummor. De bästa på sånt som jag kan komma på är väl access. Känn på låten Endorphins t.ex.. riktigt snyggt

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-05-26 17:19

Jo, fast Kurres e extremt kassa.

Access gör trevliga demosar dock!
[cartman voice] SWEEEEEEET![/cartman voice]

Oh ja, kurzweils orchestral kort låter djävulsk bra, jag har det..
Angående trummorna, tja kurzen den har ju sampler.

Pippi: en kurzweil k2000 kan du få för 5500:- på jam, jag har sett beggade k2500 för lite över 10000, det är väl ganska resonabelt pris med tanke på vilken kompetent synth man får.
och nej jag är inte sponsrad av kurzweil

Jo, technon lät ju bara för, öh... hemsk. Men resten tyckte jag lätt rätt kompetent. Kul att killarna i drömteatern är med på ett hörn. I och för sig brukar jag tröttna på deras musik efter 2 takter, men ändå. Det är kul med syntar som inte är så förbannat tecknoinriktade. Nuförtiden verkar det vara det ultimata kvalitetstecknet - att kunna låta teckno! Fixar den det så är det en bra synt. Faen vad jag kan bli trött på techno ibland.

De hade en kurre inne på Nya mUsik idag. Vet inte vad det var för modell men jag tror det var en K2000. 6500:- ville de ha för den och det är nog prutbart. Fast jag vet inte vad jag skall ha den till, jag har så att det räcker och blir över. I så fall får jag sälja något annat, men jag vill inte hålla på att köpa och sälja, mäjligen bara köpa i så fall. Men det har jag inte råd med.

Men kurre verkar ändå duktigt seriösa och det förvånar mig inte att många kan bli lyriska över dem. Roland är ju liksom var mans (och kvinnas) instrument.

Hmm det är ganska stor risk att man blir fast i kurzweilens värld....
Jag kan inte säga det bättre:

Synthesizers may come and go, but only Kurzweil delivers the unique performance and features of the K2vx - performance that will never go out of fashion. Kurzweil´s proprietary V.A.S.T. architecture delivers virtually every conceivable type of synthesis ever made - all in one instrument. Even if you spent thousands of dollars more on individual synthesizers, you wouldn´t have the power of one K2vx - or the acclaimed sounds, operating system and award-winning technology. The Kurzweil K2vx will never become obsolete. The K2vx was designed for players at every level. Whatever your application, the K2vx has the power you need. Never before has a Kurzweil professional music production system offered you more bang for your buck - and no other comparable instrument in today´s marketplace delivers so many great features. The K2vx outclasses the competition with its unique ROM/RAM sound solution - offering hundreds more Kurzweil quality sounds and setups than any other instrument in its class. In addition, the K2vxS sampling model can read most major sample file formats. The K2vx includes the most sophisticated operating system in any synthesizer or sampler - it´s easy to locate, play, edit and organize your sounds, giving you more creative time. The K2vx also contains many of the best programs found in Kurzweil´s flagship K2500 Series.

The K2vxS is a musical production workhorse that invites exploration. Building on the legendary K2000, Kurzweil has created a responsive, fully-developed, well-equipped solution to help working musicians achieve tight production deadlines today - and into the future.

Amen to that !!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-26 18:14

Mja...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-05-26 18:50

drdreas: hur var det...jobbar du på kurre elle?

Jag önskar jag gjorde det

då hade jag varit världens lyckligaste kille *lol*

1
Bevaka tråden