Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bioniksynt?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-30 23:25

bioniksynt? jgb-synt? pf-synt? globalmotionsynt? stryphsynt? aminosynt? mårresynt?

this here is a droid, see

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-30 23:45

Wicked!

Men vad är skillnaden mot en mjukvarusynth? Man klarar ju sig inte precis utan dator...alls.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-30 23:54

demolåtarna + ljuden är helt sjukt balla!

skillnaden? ptja... den genererar ett oljud mjukvara nog inte klarar av... den låter nog lika illa som SIDstation alltså... i positiv/charmig bemärkelse... dirty, dirty...

men jag håller med om att den borde ha ett patchminne, helt klart... för då kan den ju med fördel lekas med "standalone", och just sån´t är den stora fördelen med hårdvarusyntar tycker jag.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-03-31 00:06

Mårre har tittat å funderat men den e för dyr. Klart cool liten manick dock!

  • Medlem
  • 2003-03-31 01:26

verkar spännande.. får läsa mer imorgon när jag är piggare..

för dyr säger du..? såg inget pris någonstans... vad ska dom ha för den?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-31 01:36

"en tre-fyrhundring euro jämnt, tack!" ropar de krigsbenägna ölhjältarna från andra sidan sundet... och de tycker vi ska hålla oss till "vårt asien" å våra kräftskivor... lilleputtdanmark tycker de är grannland till USA och... jaja, skit i politiken, nej till bron, nej till bron, ingen bro... stoppa omoralen i trafiken... på alla fyra med bengt magnusson... och ja, dänskt! jag gillar att de vågar ta... och inte prata politik här eller? va? why not? i morgon kanske vi alla är köttfärslimpa ändå? bzzzzzztt....&"#%"&"/... äej, äej, nu ska jag vara tysssst...

Inte en stryphsynth iaf, inte utan en extralåda med rattar

Men soundet uppskattas!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-03-31 07:53

Enapasynth skulle jag säga men den är lite för begränsad...tror jag , ett skönt sound har de fått till!

  • Medlem
  • 2003-03-31 10:22

Inga rattar == tråkigt! Har även hört att de faktiskt knappt säljer/bygger några, men annars verkar den riktigt kul! Dock, skulle hellre satsa på Dave Smiths Evolver.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-31 10:40

Det har du rätt i. Den skulle jag också hellre skaffa. Undrar vad priset blir för Evolver inklusive allt för att landa "hos dig i Sverige"... 8 lakan?

  • Medlem
  • 2003-03-31 11:21

Tror inte någon kommer att ta in Evolvern i Sverige eller...? Jag har varit sugen på den i minst ett halvår men ingen i Sverige har verkat vetat om den eller inte brytt sig... dessutom spelar det ju ingen roll när Dave Smith själv tar $500 inkl. frakt!

Allt går långsamt när man är fattig student.. t o m att spara till en Evolver... Men om en tusing så!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-31 12:23

Jag tror det är "politics" från Smith själv att inte ha ett återförsäljarled. Han vill sköta allt själv nu och inte se en repris av episonden då högt älskade Sequential fick ställa in betalningarna. Bara gissar, förstås.

Evolver ser skojig ut men den har också för få rattar. Men en inbyggd sequencer -jajamen!

  • Medlem
  • 2003-03-31 19:27

Få rattar visst, men dom som testat den säger att den är väldigt lättanvänd och att den där matris-historian som man använder för att ändra parametrar funkar jäkligt bra..

.. och den verkar låta kanon!!

Oj önskar min Juno-106 vore lika snyggt utsmyckad

Synd att D Smith enbart använder sig av UPS...
UPS är bland det sämsta i postväg enligt mid då

Droiden är ingen Bioniksynt.....jag skulle nog också satsa på en Evolver, även om jag inte riktigt hänger med i kopplingen dom emellan.

Kolla vilken frän fiol.....nä, en gitarr är bättre

Jag har byggt min egen elgitarr - tyvärr så slutade tonkontrollen funka och tappade volympotten och tonkontrollpotten sedan jag körde riktig rock´n´roll på fyllan.. om jag får tag i en digitalkamera kan jag kanske slänga upp ett par bilder på den.. den ser faktiskt helt ok ut även om den har lite repor och sånt nu för tiden sedan min rock ´n´ roll tid som sagt

1
Bevaka tråden