Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SID!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-03-31 11:27

Ok, jag börjar få lite panik... Elektron är ju inne på sina sista 100 Sid´ar någonsin.. och jag vill ha en!!

Dessvärre ligger den inte etta på inköpslistan (det gör ju Evolvern men nog tjatat om den nu

), kanske inte ens tvåa.. men som sagt jag vill ha en och kommer säkert ångra mig om jag låter dem sluta tillverka den utan att äga ett ex...

Hur svårt tror ni att det kommer att bli att komma över en begad Sid i framtiden?

Och vilka är alternativen...? Den där danska prylen verkar ju tuff men jag vet inte om den slår Sid´en.. speciellt inte då man inte kan lagra ljud.

Sedan finns det väl någon annan slags mjukvaru/hårdvaru-hybrid där man köper ett kort till datorn, eller hur är det? Vad kostar det och vilka tillverkar det?

Nå´t annat?

Vi hade nån post om det där kortet här på forumet iaf... hittar det inte nu, men jag minns att jag kommenterade det i alla fall.

Ja, en SID hade ju inte suttit fel. Vad kostar de nu då... Mer än 6.500:- eller vad de nu kostade innan, antar jag... usch!

***

Kollade nu... 7.900:- ska de ha... urk på riktigt!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-03-31 16:50

Tja! jag måste bara skryta lite med min NinjaSid som finns i 50ex, sidstationen är jäkligt bökig att programera. Hardsid har ju GlobalMotion blitt med nyligen, det är mkt billigare och kanske(antagligen) enklare att göra ljud med men hårdvara(utanför en dartor) är så mkt roligare.
Det finns även en softSid som finns hos ReFX.com som låter helt okej och kostar lite. Annars så får du väll en Sidstation för 3-4Lax beggad, men testa den först den är lite knixig(menyer kan inte ERSÄTTA rattar) fast den har ju 4rattar.

BlippBlopp.............

  • Oregistrerad
  • 2003-04-30 17:09

Bara för några månader sedan så tyckte jag att det dök upp SID-Stations titt som tätt i annonser, men det kanske var innan Elektron gick ut med sin "varning"?

I vilket fall knep jag en eftersom jag såg detta komma.

1
Bevaka tråden