Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fundersam..

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att köpa mig en synt. Köpte en Trinity i fjol, men en workstation fullproppad med samplingar var inte särskilt intressant, nu är det något med rattar jag är ute efter, gärna något analogt eller åtminstone något som påminner om det.
Har några olika modeller som jag kikat på som verkar intressanta, tänkte om någon ville komma med upplysande kommentarer som eventuellt kan hjälpa mig lite på traven.. kanske vet någon ungefär vilka prisklasser instrumenten hamnar i, hur pass "djupa", rent möjlighetsmässigt, de är, i jämförelse med varandra, etc.

En JX-10a, till exempel, med programmer; är det nåt ni rekommenderar?

Yamahas AN1x:a verkar riktigt fin (även om den säkert är plastig till det yttre, själv har jag aldrig fått äran att ens se någon IRL =/)

Jag vill ha något som inte är alltför enkelt, för få programmeringsmöjligheter, etc. - det ska vara lite att lära sig/ som man inte tröttnar på direkt.

MS2000 kanske; ligger måhända aningen högre i pris.. egentligen hade jag velat ha nåt lite billigare.

Kul att få lite hjälp med sånt här.. vet aldrig vart jag ska vända mig annars..

  • Medlem
  • 2003-07-29 17:31

MS2000 kan jag definitivt rekommendera, Jam säljer dem för 6995:- nu, billigt tycker jag.

Asså... med bara en MS2000 kommer du inte såååååå långt, men du kanske har kvar din Trinity? För du vill väl ha något som bankar takten och kompar också förmodar jag. Ja måste slå ett slag för Roland JP-8000 - maken till rolig synt att ratta ljud på får man leta efter. Klart mycket ballare än MS2000. Och så låter den fetare och varmare också.

men ms2000 låter kallare å argare

Jag ser det som väldigt svårt att rekommendera nån synt alls eftersom jag inte har någon som helst aning om vad för ljud du är ute efter.. en mer utförlig beskrivning av vad du är ute efter ger garanterat bättre svar

Håller med Volantiz, det är svårt att komma med några rekommendationer utan att veta vilken budget du kan tänka dig, vilken slags musik du gör, vilket slags sound du vill ha och vad du har för annan utrustning.

Men lite åsikter får du iallafall:

En Nord Lead (Rack) kostar inte alls mycket, och är en lättrattad synt som låter bra. Inga effekter dock. En JX10 låter väldigt klassiskt Roland, vilket är både bra och dåligt. Jag hade ingen programmer till min, men den är inte särskilt svårjobbad. Bra för de flesta "traditionella" analogljud, men kanske inget för komplexare grejer. Har själv aldrig gillat JP-8000, tycker den låter lite plastigt, men perfekt för Ibiza-tekno om man nu är inne på sånt.

Nord Modular är jäkligt billiga just nu också, och är inget man tröttnar på i första taget.

En Access Virus är ju aldrig fel.
En Virus A kan man väl få ganska billigt begagnad skulle jag tro. Inte bara bra utan ögongodis också.

1
Bevaka tråden