Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga om JP-8000

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På min JP-8000 så är ratten "ENV DEPTH" lite mysko. Skall inte den ha ett mittenläge där den "fastnar". Det har de andra rattarna med -/+ inställningar. På min kan jag vrida ratten utan att känna att jag passerar mitten.

  • Medlem
  • 2003-08-10 12:02

Den verkar ju helt kass, bäst att du säljer den till mig.

Eftersom den är så kass som du säger, så skall jag väl inte ens kunna med att ta betalt för den då eller?

  • Medlem
  • 2003-08-10 12:52

Jag kan betala frakten bara för jag är snäll.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-10 13:44

hmmm mysko. min env depth har mittenläge precis som alla andra.. kanske har någon föredetta ägare tvingats byta ut prylar typ?

Alternativt att den är paj. Ibland så kan just den parametern spontanända sig. En ny ratt från Roland kan väl inte kosta så mycket..? Problemet är att byta den.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-10 23:13

Inte då. ENV Depth ska alltid vara uppvriden till max, så den behöver du aldrig vrida på!

Om den spontan-ändrar ofta är den paj. Min har också mittklick. Mittklick kan slitas ut (ganska enkelt tom), det behöver egentligen inte vara något problem eftersom Roland har lagt in hyfsat mycket dead-zone på JP-8000, men spontana ändringar tyder på gammal pott. Det är ju skamligt att det inte sitter bättre pottar i synthar nuförtin...

Ska du skruva isär JP:n får du du gärna ta och plåta och skriva om hur det går Själv har jag tänkt att göra lite åt olika saker på min men jag vill ju inte skruva isär nåt som fungerar.

Vi kan byta JP med varandra då...

1
Bevaka tråden