Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snyggaste synten!!

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2002-07-21 12:27

Tycker att:
PPG wave är snyggast... härlig blå färg & ansenlig "undrar vad som händer om jag trycker på den här knappen" känsla...

Nästan lika snygg:

Emu 3... Sluttande front... mmm....

Vad tycker ni?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-21 13:42

Access Virus! zzzz... Den låter underbart och knapparna är helsköna. Man blir olyckligt kär...

  • Oregistrerad
  • 2002-07-21 13:43

Snyggast hmmm . . .
antingen Buchlan, Wasp eller EMI synthi

snyggast ?
rent estetiskt så trillar jag nog dit på gamla skräddarsydda fairlight maskiner.

I dagsläget är jag nog benägen att hålla med Jont Olof om att syntharna från Access är en klar kandidat, deras Virus Indigo är en feting, både till utseende och i ljudväg.

Men samtidigt är ju inte en gammal MS20 heller fel
Fram med kablar och patcha tills öronen trillar av...

Nord Lead 3 är annars ett utmärkt exempel på snygg, funktionell Svensk design. Lyckad blandning av nytt & retro tycker jag (+ att den är så lätt att krana). Nord Lead 3

Clavias Nord synthar är snygga, och av dom tre modellerna så gillar jag tvåan bäst, det är så skönt att veta att pottenman skruvar på har ett stop, att det är MAX i slutet på den.
3an har ju lite "rundgång" på den biten...
Men Clavias ljud, dom är helt enormt bra, och stans snabbaste attack med ett sjuhelsikes bett i...
Sålde min NordRack2 för att den inte höll måttet när det gällde att spara ner ljud i den, men det är nog den synth som jag har haft störst glädje av i mitt skapande... Och sorg, eftersom den aldrig höll mina ljud...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: 12moons:
Sålde min NordRack2 för att den inte höll måttet när det gällde att spara ner ljud i den, men det är nog den synth som jag har haft störst glädje av i mitt skapande... Och sorg, eftersom den aldrig höll mina ljud...

Hade en Nord Lead 1 tidigare och jag brukade alltid dumpa ljuden via SYS-EX till arret i Logic. Borde vara lika enkelt på de andra modellerna. Tycker också att Clavias produkter är tajta.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-22 14:40

Röstar också på Clavias prylar. Raka, stabila och stilrena men ändå utstickande med sin härliga röda färg. Sen låter de förstås bra också...

Alesis Andromeda har läcker, rymdinspirerad layout tycker jag, men jag har inte sett någon i verkligheten, så jag vågar inte säga mer än så. Vem vet? Den kanske är jätteplastig och äcklig och går fetbort därför... you tell me.

...Jo just det, ja! Ifall Jarres laserharpa räknas så vinner den med hästlängder, förstås.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-22 18:39

Men analogt är väl ändå snyggast?

Bara man slipper humpa själv så...

[*%°# externa bildlänkar]

[ 23 Juli 2002, 15:12: Meddelandet ändrat av: Micke Seid ]

  • Oregistrerad
  • 2002-07-22 22:39

Bildbevis:

Snygg va?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-22 22:42

Eller här:

Inte så dum heller?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-22 22:45

Det fanns en obskyr analog mono synt som hette OSCar ett tag med... Vill minnas att den var cool...?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-22 22:47

Hära:

  • Oregistrerad
  • 2002-07-23 10:59

Måste slå en tärning för:

MOOOOOOOG!

  • Oregistrerad
  • 2002-07-23 11:38
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Lino:
Måste slå en tärning för:

MOOOOOOOG!

Vilken av dem? Memorymoogen var ju djäkligt speciell... Fast de har ju släppt en del lågvatten märken oxå... "Rouge"

  • Oregistrerad
  • 2002-07-23 12:54

Vilken av dem? Memorymoogen var ju djäkligt speciell... Fast de har ju släppt en del lågvatten märken oxå... "Rouge"

Jag tycker nog "MiniMoogen" med den underbara uppfällbara panelen! (eller Prodigy)
eller outsidern "SonicV" som jag aldrig sett i verkligheten

En kompis sitter med ett System100 från Roland i studion...
Det roliga är att han faktiskt använder det också

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-08-11 15:56
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Lino:
Vilken av dem? Memorymoogen var ju djäkligt speciell... Fast de har ju släppt en del lågvatten märken oxå... "Rouge"

Jag måste säga att jag hade en gång en Rogue å det var en "ulv i fårakläder"!! Knäcker allt vad VA heter. Dessutom var den lite söt oxå!

På min topplista över snyggaste synthar ligger OSC OSCar allt av Serge och buchla samt korg ms-serien!

Synthmuseum.com

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-21 00:39

Matrix 12 säger jag då...

Yamaha CS6X, Novation SuperNova II.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2002-08-21 10:06

Ems alla knasiga prylar gilar jag , och ms-20

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-21 11:20

Ja, de är fina. Men SuperNova II? Massiv, visst, men plastig! Eller?

Apan å Pf, gött att se er här!!! Vad är det för fel på Yamaha SY77? Den är ju skitsnygg, ärligt talat. För att inte tala om Kawai K2000s och SIEL DK700.

http://home-1.tiscali.nl/~smeyer/siel/dk700.jpg

Jag har alltid gillat utseendet av Prophet 5:an! Den får fortfarande min första plats i denna kategori. Andra skönheter... nästan vilken gammal analog monosynt som helst.. nord leadarna (1:an är favvisen här med sina böjda hörn och mörkare färgsättning än 2:an.. 3:an ser lite för julgran ut (missförstå mig inte här.. jag ÄLSKAR DIODRAR!)).

Klart gulligast tycker jag är MC202!

Snyggast i totalt mörker (diodtestet ) är nog roland JD800

En bubblare på min lista är virus c racken.. den e fin den me

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-22 12:41

Jag tror att PPG Realizer är den snyggaste burken som finns. Hög vill ha faktor.

Se: http://synthmuseum.com/ppg/ppgreal01.gif

[ 22 Augusti 2002, 12:43: Meddelandet ändrat av: m ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-23 22:51

Skulle nog säga min Minimoog, Jupiter-6 eller Crumar DS2...

MVH
Demokid

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2002-08-23 22:52

Faan är du proffs fotograf jag får bara ocharmiga och dåva foton när jag ska flasha!

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2002-10-06 18:36

EIII, (se ovan) eller Emax är helt klar dom snyggaste digitala maskinerna. Men bland "riktiga"

synthar är Jupiter-8 nog den syggaste.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-06 23:40

Mmm. Jupiter 8´an och Matrix 12´an är mäktiga uppenbarelser.

Bevaka tråden