Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snyggaste synten!!

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Moog Source är den SNYGGASTE !!!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-03-29 11:57

Ett gammalt ämne, men jag fanns ju inte här när det togs upp, och det är ju en skam att den absolut snyggaste synthen inte togs upp här, nämligen DX1:an.

Respektingivande storlek, rejäla träinslag och gott om displayer och dioder utan att vara för plottrig. Ett konstnärligt mästerverk!

Den snyggaste synthen enligt mig...

Sliders kombinerat med "Schyssta rattar"

  • Medlem
  • 2003-03-29 13:06

Mmm... gammal tråd, men kan inte låta bli..

Jag är ju gröngöling så min åsikt väger inte så tungt i sammanhanget, men jag kan inte förstå att allt ska vara så retro..?!
Ljudmässigt är det skönt med feta analoga grejor, självklart. Men estetiskt föredrar jag nog "moderna" prylar (utan att ha nå´n speciell modell i åtanke).

Så det så

OB 4 - Voice

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-03-29 14:10
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-03-29 15:38

Slår ett slag för en mkt vacker ny synt kanske rentav den snyggaste, måste se en i verkligheten först:

notera oranga "lysfönstret"

*noterar en man i Sherman-t-shirt*

I ingen särskild ordning:
SCI ProOne, de perfekta måtten
Moog minimoog, den perfekta färgsättningen
synthesizers.com modular, den perfekta layouten

och även
oberheim twovoice
ems vcs3
roland tb303

Bland dessa uppräkningar av diverse exklusiva pjäser får jag nog slå ett slag för Yamaha SY77. Jäkligt snygg synt. Den kanske inte är så bra på något, men den har en smakfull design utan några överdrifter på något sätt.

SY77 i all ära, men vad kan (kommer att kunna) utmana MonoMachine? Den första av ´den nya vågen´ synthar som intresserat mig, och jag vet inte ens vad den gör

303an är ju inte helt ful den heller.

När man ändå är i farten, spana in:
Kurzweil 150
Commodore 64 första modellen (brödburken)
Yamaha G-10
Ska ingen rösta på YG200? Den har sin charm, inte sant
Och vad är det för fel på SH3a? Grön och snygg!
Är det nån som någonsin träffat en Strider Systems DCS II på riktigt?

SY77 inte bra på något? Den är ju BÄST på FM-ljud med världens bästa anslagskänslorespons och allt sånt. Du pillar för lite helt enkelt, herr Parkett! Man kan göra fantastiska FM-feedback-och-resonant-bandpass-grunkor som låter som inget annat, dom kvider och gnider och har sig och slutar aldrig att förändras Bara att plocka fram manualen å sätta igång! Att du dessutom lätt trixar om den till att köra en fem-sex LFO:er på en gång öppnar ju för en del möjligheter!

Varför sålde jag den?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-30 22:50

she comes in different colours, sizes, waves...

moderskeppet på bilden: waldorf wave

Om man skulle bli onödigt rik någon gång, kan man fortfarande spezialbeställa en Wave från Waldorf? Jag har nog kvar broschyren någonstans... den fanns i senapsgaß-gul och varmblodigt rött också... och som synes med lite olika klaviaturstorlekar. Alla med fällbar panel a´la Minimoog. Design utförd med kärlek.

Kommer aldrig att glömma en av dom första gånerna jag såg Wave i en Fitzpatrick-katalog: Pris 66000:-. Nätadapter ingår!!!!

Wow.

Kände min plikt att tilläga polyvox eller Polivoks

, om någon vet vilken det är

Klart vi känner till Polyvox. Den ser ut som instrumentbrädan på en MIG 27 Flogger D.

Och enda anledningen till att jag inte köper en Wave är att den kräver en strömadapter. Jag avskyr adaptrar! Att hysta upp 66 papp på en synt är ju inget. Kan köpa en sådan varje dag om jag vill. I alla fall i två dagar och om jag säljer bilen och min antika byrå och får bra mängdrabatt på wavarna.

Polyvox är som en korsning av en Yamaha cs15 och en Moog Prodigy

Jag såg den på musikbörsen i gbg för något år sen och har inte kunnat glömma den, men finns det många av den överhuvudtaget jag har alldrig sett på annons eller så.
Kul med udda synthar är det iallafall.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-02 18:07

Jag stänger denna tråd, fortsätt gärna genom att skapa en "Snyggaste synten - del 2". Det är för stora bilder här, tänk på att många använder modem fortfarande. Polivoks-bilden var liksom lite over the top. Dessutom är den jävligt ful. Basta!

Korpral Furir

Bevaka tråden