Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nästa synt

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Okej, då har vi klarat av första synten. Vad sista synten bli är svårt att sia om, men vad tror ni att ni kommer att köpa nästa gång? Personligen är jag sugen på en Wavestation igen. Hade en för ett år sedan och älskade den. Den lät bra och var go att jobba med.

Svår fråga :rolleyes: ..men jag antar att det blir en waldorf pulse faktiskt. Estrad sålde sin igår.. annars hade jag nog haft en nu *snyft*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-22 12:29

Min nästa kommer troligen bli en Clavia Nord Micro Modular. Trevlig bekantskap om man gillar att göra ljud. Har lånat en polares nu och gillar den lilla maskinen starkt.. man kanske skulle ha två eller fler?

m: Du kanske skulle ta å kolla på en nord modular på direkten kanske? Den har lite roliga snabbknappar och sånt som är väldigt intressanta.. skadar ju inte heller att det är lätt att bygga ut den.. + att det är väldigt många fler rattar

Mitt nästa syntköp vart inte en waldorf pulse.. den får vänta lite.. det vart en kawai k4r till istället

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-22 14:05

Agh! Jag visste att du var du, Sessionsäljar´n! Jag försökte hugga på den där K4R´en också men jag missade den alltså. Nästa är min, hör du det! Nästa är min!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-22 14:07

Fasen, nu vet jag två stycken som har två stycken K4R, det här börjar störa mig!

haha.. vi får väl se

Jag gissar att min nästa synth blir en 1080 eller motsvarande...
Nåt som funkar i alla lägen lixom.
För jag har inget sånt.

Pengarna i min sparbussa kommer nog spenderas på antingen en SuperNova II eller en Access Virus C, iofs så är jag nyfiken på synthen Korg Triton.. Vi får se hur det blir

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-23 11:02

volantiz: Jo förvisso. Men man får ju iaf nästan tre st beg Micro Modular för priset av en vanlig Modular. Dessutom har jag redan en Nord Rack med 25 st rattar som går att använda som kontroller.. Funkar förövrigt grymt bra till att styra något annat, som datorn eller så.
Nu har jag föressten bytt till mig en Micro Modular mot en Yamaha SU200, och betalade 2k emellan, helt ok deal tycker jag.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-09-23 13:15

Jag väntar på leverans från Music Store Köln, får snart hem en Waldorf Micro Q, blå och fin. De kostar ?550 just nu! Helt fantastiskt pris. Man köper en Lite och får med uppgraderingen som gör det till en vanlig µQ, se´n kan man uppgradera till Omega om man vill (75 röster). Personligen tror jag 25 blir bra. Feta, virtuellt analoga, flexibla röster.

i morgon handlar jag en xp60!

Har precis fått hem en Roland JP8000. Den har lite av den värmen jag saknar från Juno-106.

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2002-10-06 18:43

En JD-800 är nog min nästa. Men jag letar alltid efter en S-550 med alla tillbehör.

nästa inköp blir nog en till Prophet-5...
eller en till SP1200:a

Ha!
Du har som vanligt klara Todd Terry-komplex

hehe.. tror ja hittade en bugg pa sidan precis!

Tilion/Bjorne eller vad nicket nu ar... sag till mig sen nar du funderar pa att tjacka en JD800.. jag kanske kan bli av med min snart i jakt pa annan utrustning

1
Bevaka tråden