Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spectrasonics å mac?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-12-11 13:28

Ngn som kör Stylus eller Atmosphere på mac? Jag har varit inne på att skaffa en EXS24 till mitt Logic men iom att jag mest använder trumloopar på macen (som samplingar) har jag börjat snegla på Stylus istället. Enligt Spectrasonics hemsida ska den ha "very low CPU usage" vilket får mig att undra om den e snålare än tex EXS24 (om man bara kör trumloopar)?
Dessutom har jag hört många som tycker Stylus e kass för att looparna innehåller FÖR mkt prylar (det e ju alltid lättare att lägga till än att dra ifrån).
Atmosphere å andra sidan är ju egentligen bara en samplebaserad synt. Visserligen på 6 CD men med "medium CPU usage".
All input är tacksam då dessa två kostar en bra slant.

  • Medlem
  • 2002-12-11 18:49

Jag tycker att du skall satsa på EXS24:an, Tycker att den är ganska så ordentligt snål när man använder den till Trummor och loopar, men om man tar ett fett ackord på ett lite längre ljud så tar det ju föstås en del kraft.
Den är väldigt allround och har ett bra interface tycker jag, plus att den integrerar bra med Logic och är jättestabil.

[ 11 December 2002, 18:50: fixat av: Black room ]

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-12-11 18:53

Hmm, EXSP-24:n då? Den e väl en VSTi har jag för mig? Jag samplar aldrig så den vore ju smidigast (dessutom finns en beggad för 1400kr)...
Man skulle kunna börja med EXSP och sedan uppgradera till EXS-mkII.

  • Medlem
  • 2002-12-11 19:00

njaä gillar inte den alls faktiskt, man kan inte ens editera eller skapa instrument i den, vilket kan vara nog så irriteranda om du har en sjysst audioloop som du vill stoppa i samplern.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2002-12-11 19:09

wha-wha-what?? Kan man inte alls editera i den? Loopar klipper man ju till innan man lägger in de iofs. Förklara gärna mer varför man INTE ska ha en sådan! VSTi-EXSP-24 käkar mer CPU än integrerad EXS24?

  • Medlem
  • 2002-12-11 20:47

VST är säkert sämre än logics dito, men man kan inte alls editera instrument filerna eller skapa nya instrument filer så vitt jag vet, Letade nämligen ett ganska bra tag och hittade inte dit...

Ajustdeja i Logic 5,5 finns EXS24 MK2 oxå och det det är bra

  • Oregistrerad
  • 2002-12-14 11:28

NI Kontakt lär vara en kanon sampler!
Någon som testat?

  • Oregistrerad
  • 2002-12-14 14:35
Citat:

quote:skapades ursprungligen av: Mårre:
Ngn som kör Stylus eller Atmosphere på mac? Jag har varit inne på att skaffa en EXS24 till mitt Logic men iom att jag mest använder trumloopar på macen (som samplingar) har jag börjat snegla på Stylus istället..

Ta en titt på Abelton Live. Här. och här är en Recension

[ 14 December 2002, 14:37: fixat av: xis ]

1
Bevaka tråden