Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Men vilka funkar?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-01-13 16:02

Har just skaffat Cubase SX och ser att trummaskinen LM4 t ex tycks vara exakt samma som i 5:an. Så vilka funkar? Är det bara dom som följer med programmet, eller finns det fler? Är det skillnad på filter och instrument, t ex? Har t ex sett att USM från 5:an ska fungera på sx. Nån som prövat?

Alla gamla VST-grejer följer med SX, installeras under earlier plugs eller nåt... Instrumnten har jag dålig koll på men det är väl bara Waldofr-synthen, basen och en trummaskin som egentligen hör till SX? Resten är med för bakåtkompatibilitet...

larsa: LM4 följer väl inte med Cubase? Det är ju en plug-in som man måste köpa separat...

LM9 heter nån trummaskin som följer med. den har jag aldrig använt... kollade på den en gång. sen har jag aldrig kikat på den igen. Den verkar helt värdelös.

Kanske blandat ihop med den...

Det finns en LM-7... Följer inte den också med?

  • Oregistrerad
  • 2003-01-20 11:52

Sorry, det var LM-7 jag menade. Men den är väl inte så kass?
Har förresten ägnat ett par dagar åt att rota i detta, och det är skrämmande få VSTi som funkar. En orgel från LinPlug tog jag hem i demoversion, den funkade bara en kort tid, och la sen av.
Jag tror det är en jättemiss av Steinberg att inte se till att det finns fler instrument. Och att det inte finns någon för QuickTimes uppsättning. Utan den är det hopplöst att veta hur midifiler låter på en annan dator!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-01-20 12:05

QuickTime´s uppspelning av midifiler är högst rudimentär. Det är bättre att använda GM-kompatibla mjukvaruinstrument i så fall (kolla in vad Roland / Edirol har att erbjuda t ex) eller en vanlig GM-kompatibel syntmodul.

1
Bevaka tråden