Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mer Novation mjukvara

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2003-07-13 20:34

http://www.novationmusic.com/nov_route/docs/front/frontb_tease.htm

Novation BassStation som VST/AU i augusti. Kan ju vara lite trevligt för de som är lagda åt det hållet.

D.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-13 20:51

fett ös!
*innehaver den läggningen*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-14 09:14

Tveksamt att den kommer att låta lika nära ljudmässigt som V-station låter A/K-station.

BassStation och SuperBassStation är nämligen analoga, med allt vad det innebär .. men visst är det skoj?

Jag väntar på Korg Wavestation. Undrar vad den hamnar på prismässigt. Sätter upp på önskelistan och köper när jag skatteåterbäringen kommer tror jag

visst är basstation analog.. men den låter inte så utmärkande analogt tycker jag.. går nog att emulera väldigt bra

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-16 14:38

Frågan är hur väl det hörs i en mix. Det är lite svårt att säga förstås, men en SuperBassStation är tung! *mums*

En polare rattade fram fyra liknande ljud på fyra olika synthar. Så spelade han en och samma slinga med de fyra syntharna, en efter en. Det är inte sååå svårt att höra vad som är VST och var som är hårdvara - men det var inte helt lätt att gissa vilken synth som spelade vilken slinga.

Lyssna själva:
Synthtest (Wave-fil på 10.9 MB)

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2003-07-17 12:13

Det är sant:)

Tester av den typen är alltid svåra. Jag kan nästan lova att jag kan göra ett test där ingen här hör vad som är mjukvara, hårdvara samt kombinationen, dvs mjukvara som belastar ett hårdvarukort.

De som orkar kan ju ladda ner den gamla låten jag la upp på 99musik här.
Lyssna gärna och tyck till om vilka instrument som är hård och mjukvara. Om ni orkar...

D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-17 14:11

Går inte att ladda hem härifrån ..

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2003-07-17 19:56

Sorry! Mitt fel. Har uppdaterat länken:
http://www.octoprod.se/dee/perfect_drug.mp3

D.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-18 10:05

Riktigt bra låt *gillar*
Det är otroligt svårt att avgöra vad som är mjukvara och inte, men jag gissar att padljudet i början är mjukis. Det är något filtersvept drone i början oxå .. låter mjukis
Mina Primax-högtalare ger väl ingen rättvis bild kanske, men men. Som sagt. Bra låt! Har du mer jag kan få höra?

När ni ändå snackar om mjukbasar. Har ni hört Spectatronics(eller vad dom heter) Bassynth i mjukvara?. KOmmer inte ihåg vad den heter, men den låter ruskigt bra och tar inte såå mycket processor. Eftersom den spelar upp samplingar av andra synthar, men det är klart att om man vrider på filtrera för mycket så känns det.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-07-18 12:49

Trilogy?

Den ska vara riktigt trevlig har jag hört. Bas kan aldrig få nog av!

1
Bevaka tråden