Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Albino

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle vilja rekommendera en klart användbar ?Softsynt?.
Albino heter underverket ? den kanske har presenterats tidigare på 99 Musik.
I vilket fall som helst så är den intressant.
http://www.robpapen.com/rpvsti.html

Mannen som står för ljudarkitekturen till Albino heter Rob Papen.
Rob Papen är själv en kompositör av instrumental syntmusik, han hade tillsammans med två andra ett intressant projekt under 80-talet som gick under namnet ?PERU?.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-02-18 16:05

Ah! Albino har jag testat! Lite "fattigmans-Virus" över den. Trance-varning!

Fimpade den då den inte passade Logic i OSX.

Ett hett tips till alla Nordlead-ägare är att sälja fort som fan...Discovery, en VST-plugg kan läsa sysex från NL1 och NL2. Låter vid en snabb lyssning på demon jäkligt likt tyvärr.
Förresten har jag en Nordrack2 själv till salu...nä jag behåller nog plåtburken. Den är sexigare på nåt sätt.
Sen skall GMedia:s TheOddity vara något grymt bra, skall kolla demon nu.

Testade den där discovery vst-pluggen.
Hade tyvärr inga NL1/2 patchar att ladda in, men lät ju bra iaf efter lite skruvande, såg dock så jäkla trist ut, och den sög cpu så in i helvete.

Körde igång arpeggiatorn.. på low rate, cpun ökade , drog upp kanske lite över hälften på raten , då gick cpu mätaren i bott på cubase vst och det började knastra så fint.
Har en p4-2ghz, och klarar massor med pluggar, men den här var nog den sämst optimerade jag testat.

Så jag skulle då inte slänga ut min nl1/2 om jag hade nån

trevligt... discovery.. kostar? hittar man var? Vore kul att jämföra med norden. Jag kommer absolut inte sälja min lead.. men kan va nice att ha flera röster av den när man väl behöver dess ljud då man sitter hemma och joxar

1
Bevaka tråden