Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tokerbjudande från Native Instruments

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-08 10:44

Tycker ni att Native Instruments gör många trevliga program men ni kan inte bestämma er för vilken eller vilka ni skall köpa? Inga problem, köp allihop här för 999 Euro!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-06-08 10:48

Klart prisvärt!

Shit, grymt bra chans att få en komplett softsynthstudio... Om man nu vill ha det. Själv har funderat lite på Battery, är less på att mappa trummor hw-sampler, scsi & elände...

  • Oregistrerad
  • 2003-06-11 12:22

Ugha!

Står i ett det berömda valet å kvalet. Detta paket från NI är ju utomordentligt lockande. Billigt, aber ganz viel Geld på ett bräde.

Å andra sidan funderar jag på att inhandla följande program via musicstorekoeln.de :

Reason 2.5 Fan Pack ? 389 [inkl väska och t-shirt]
Sound Forge 6.0 ? 388
T-RackS DX/VST Plug-in ? 309

Totalt ? 1086

Eller ska jag ta hela klabbet från NI?!

Jag sliter snart mitt hår... hårt. Länge. Ljudligt. Lockigt. Locka mig. Eller bestäm åt mig.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-11 12:53

De finns ju bara 100 stycken......de lär ju gå åt väldans fort så passa på. Jag skulle inte tveka en sekund om det inte vore för ovissheten om när MacOS X stödet kommer...

Jämfört med HALion och ESX24 mk II, hur pass bra står "Kontakt" emot konkurrensen?

Calico: Lite äpplen & päron. Musicstore-inköpet är ju stand-alone program, NI är främst pluggar, att använda i en befintlig miljö. Och har du ingen sådan miljö redan så är det nog inte mycket att välja på

  • Oregistrerad
  • 2003-06-11 13:15

Hittade själv....
Timetable for upcoming OS X releases:
TRAKTOR DJ Studio 2.0: available now
VOKATOR: available now (RTAS and AU will follow in June)
REAKTOR 4: available now (RTAS will follow in June)
REAKTOR SESSION: available now (RTAS and AU will follow in June)
TRAKTOR FS**: available now (only CoreAudio and CoreMIDI)
ABSYNTH: June 2003 (RTAS and AU will follow in July)
B4 Organ: June 2003
FM7: July 2003
PRO-53: August 2003
KONTAKT: August 2003
KOMPAKT: August 2003
BATTERY: September 2003
INTAKT OEM: August 2003
INTAKT: September 2003

Så typiskt att Kontakt ska dröja ända till Augusti och Battery till September. Hur kul är det för mig att köpa det paketet nu? Sitta och vänta ett par månader och hoppas att de inte drar över tiden.....svårt, det är onekligen ett väldigt bra pris! Ska fundera veckan ut....

  • Oregistrerad
  • 2003-06-11 13:19

Peter: Miljön finnes... snart. Blir nog av att införskaffa Cubase SL om ett tag, trots att jag gillar Logic bättre. Som sagt, måste tänka på licenserna nu Helge

Träligt beslut... även om jag hellre väljer päron före äpplen.

I så fall tycker jag personligen att NI-paketet ger en bra mycket ballare studio än Reason. Men jag misstänker att andra tycker olika...

Jag kör SF Studio XP, kostar nästan inget, och duger gott att klippa samplingar i. Mastra kan man göra (nästan) lika bra i SX/SL.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-11 15:56

Skall du köpa Cubase SL ändå så bestämmer jag att du skall köpa NI-paketet.

Du får väldigt mycket för de pengarna, men du måste nog bestämma dig snart...

  • Oregistrerad
  • 2003-06-11 16:18

Beslutet taget. Kortet draget. Som jag sa... Päronen smakade bättre än äpplena. NI - för god att kolsyras...

Ojdå... undrar vad mamma kommer att säga.

Faktum kvarstår, det var onekligen ett erbjudande som inte gick att motstå. Håll i hatten, gubbjävul, för nu åker vi NI!

Tackar särskilt för de underbara påtryckningarna...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-11 16:35

Hade ingen aning om att jag hade sådant inflytande?

Även om du ju fick några andra liknande rekommendationer.

Alltför ofta tycker jag folk sluddrar en massa så jag har bestämt mig för att försöka vara tydlig oftare.

Grattis till ett bra val i alla fall! Du kommer att få enormt mycket att sysselsätta dig med den närmsta tiden. Är inte det paketet värd en dedikerad dator förresten?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-11 16:43

Den är inte bara värd en dedikerad dator, utan ett alldeles eget rum också

Fast, dedikerad dator får nog vänta tills jag sålt smöret.. och tapetserat om i hallen. Tänkte bjuda min kvinna på en fika också även om det kärvar just idag. Men, en lycklig man gör en kvinna lycklig

Vill du avyttra nåt av NI-programmen (man kanske inte har användning för precis allt?) är jag spekulant på Kompakt & Battery, om det går att regga om...

  • Oregistrerad
  • 2003-06-11 20:08

Verkar inte som det går Peter...

Citat:

citerar: - The single instruments included with the NI Complete Collection cannot be sold individually, since the required product registration for each software is connected to a single "bundle" user account.

Såvida du inte är spekulant på hela kittet vill säga. Börjar fundera på om jag inte tog ett förhastat beslut. Fasen att man inte har 100% ekonomi till ett sånt här kap. Faller nog för trycket från regeringen att en Italienresa, tapeter, skrivbord till grabben och en ny tv är viktigare just nu. Shit alltså, kan inte vara lätt att vara sambos med sådana som oss.

Synd... Finns inte en chans att jag har råd med rubbet. Min fru har också såna där konstiga prioriteringar...

  • Oregistrerad
  • 2003-06-12 16:21

Avbeställde idag hela klabbet... *gråter blod*

  • Oregistrerad
  • 2003-06-12 17:38

Fleno!

kommer alla OSXuppdateringar vara gratis, eller kommer man få lägga ut en mindre förmögenhet för att kunna uppdatera alla dessa program till OSX.

Undrar bara om du läst något om det.

1
Bevaka tråden