Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

absynth

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-08-08 22:14

hur e den?..kanske PF vet?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-08 23:53
  • Oregistrerad
  • 2003-08-09 00:07

Den låter snuskigt. snuskigt bra. Finns så många möjligheter med den att man hinner bli både svart- och gråhåring innan man fattar allt. Försök hitta lite demo´s och, som sagt, läs igenom både recensioner och vad NI säger på sin hemsida.

Hade jag bara haft råd...

Jag tycker Absynth är en helt okej synth, men inte så världsomskakande som vissa recensioner antyder. Bra för pads, en hel del schyssta andra ljud, men ljuden bygger lite mycket på effekter i många fall, och då känns det inte lika kul längre.

NB: jag har inte använt Abynth (demoversion) så jättemycket, och v2 kanske är rejält annorlunda, så ta mina åsikter med en nypa salt. Ladda hem och testa själv..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-09 01:20

Jag är väl inte så impad, tycker den verkar mer kul än användbar. Men jag jobbar ju heller inte direkt med pluggar + värdprogram. Udda padsynt, typ, lite gulligt gränssnitt - men med underliga termer och begrepp. "Kolla vad jag kan programmera häftigt"-pryl. På något vis. Då är t ex NIs Pro 52/53 ballare tycker jag. FM7:an också. They make more sense. FM7 låter dessutom i mina öron rätt likt Absynth, trots att den även är bakåtkompatibel med allsköns Yamaha FM-sysex.

Tycker Absynthen e rätt kul, och framförallt smidig, att göra arpeggioprylar med. Enkelt att med enveloperna göra så det puttrar å bubblar å fräser jävligt gött.
Som synth betraktat finns det dock bättre alternativ. PF´s förslag är alldeles utmärkta. Om man lägger till DiscoDSP Discovery så blir det smäck!

/Rob

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-08-09 09:40
Citat:

citerar:"Kolla vad jag kan programmera häftigt"-pryl

Det ligger ju en del sanning i det...Absynth är ju från början inte NIs produkt utan ett hemma-hack som de köpte upp...och sådana brukar inte alltid följa regler för gränssnittsdesign och terminologi direkt...

Har lekt en del med demon och tycker väl att den kan låta rätt kul men just gränssnittet gör att den i längden känns oanvändbar...

  • Medlem
  • 2003-08-09 21:06

Tack för länkarna encore.

wow, häftiga effekter passar mig bra,slipper köpa en massa dyra effektburkar ju..

1
Bevaka tråden