Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tävlingen

Tråden skapades och har fått 155 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har haft lite lösa funderingar på att slänga ihop några bidrag, men eftersom jag sitter på modem blir allt upp- och nedladdande lite väl segt. Ska se om jag kan ordna något dock...

Annars får jag väl vara oerhört opartisk domare jag med!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-19 00:51

false messiah : Jag sitter oxå på modem men fixade två bidrag iaf. I runda slängar blir en 192 kbps mp3:a c:a 350 kb stor. Inte så farligt mycket att lägga upp på en ftp.

Näe jut det... tanken med att begränsa ljudfilernas längd till max 15 sekunder styck var just att det skulle funka för modemanvändare också. Är du med i synclead-tävlingen är det högst 30 sekunder du behöver ladda upp. Och det gör inget om dina bidrag är på 8 sekunder stycket. Så kör hårt!

Det blev några ljud trots allt. Du har mejl, parakiten.

Ah.... Kom hem precis nu. Jag lovade att lägga upp sidan med alla bidrag ikväll, men jag får nog vänta tills imorgon. Hoppas det går bra. Jag tackar än en gång för era bidrag!

Citat:

citerar:skapades ursprungligen av Real Parakeet:
Ah.... Kom hem precis nu. Jag lovade att lägga upp sidan med alla bidrag ikväll, men jag får nog vänta tills imorgon. Hoppas det går bra. Jag tackar än en gång för era bidrag!

Okej, jag hann inte alls pula med det här... Skulle varit med förstås, men så har jag inte haft tid att ratta till nån egen pad på Cheetan än och upptäckte att det feta leadljudet som jag gjort för några år sedan på XP-50:n och som jag tänkte ställa upp med lät för jädrans klent utan chorus. Och den där basen från samma synth kan man ju bara glömma

Nå, det ska i alla fall bli spännande att få höra bidragen!

(PS! Kalaskul att EUFO fick vara med... kom just på att det kanske fanns regler för huruvida sponsorer får vara med eller inte

)

He he, det bär med sponsringen skall man ta med en nypa salt. Fast de företag som är me kanske skulle vata tacksama för att exponeras. Jag skickar en räkning till dom senare.

Vad säger ni, skall vi vänta veckan ut innan vi börjar tävla? Jag har lite tidsbrist.

Förläng gärna deadline för min del i alla fall. Ännu roligare ju fler bidrag som kommer fram.

Contest 2003 heter det ju så det kan ju inte bli mer i år.

Tänkte leka lite i moddafukka o effekt-grenarna också som jag inte hann nu.

Säg bara om det är flyttad deadline eller inte.

Jopp, den är flyttat. Jag tar befälet över deadline och bestämmer att vi har veckan ut. Jag pekar men hela vingen och stampar ned foten på det. Det är ju inte kul om vi bara är 5 - 6 stycken som tävlar.

Kom igen nu, Rotwang, Amino, eskimo, Chaosstar och alla ni andra. Visa vart skåpet skall stå. Eller är era syntar så komplexa att ni inte begriper er på dem och kan göra några schyssta ljud?

Som det råkade bli så var Lasselu klar med ett bidrag när du gjorde sidorna och han ligger där ensam som en platshållare.

Det ger lite intrycket att det är hittills enda bidraget. Det känns lite som:

- Det blir nog ingen tävling ändå

Kanske det stimulerar mer om man ser i vilka grenar det finns bidrag. Om man blir ensam deltagare i en gren är ju inte så kul. Då väljer man kanske en gren där det finns utmanare.

(OBS det är ju rätt att inte kunna lyssna på något innan gonggongen gått)

Okej, skall uppdatera sidorna tonight. Men länken till bidragen kommer inte att finnas, bara vilka som är med och vad de spelar på.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-08-20 10:17

Kul! hoppas minimoog vinner samtligagrenar i analogklassen!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-20 10:31

Ok, dvs sista inlämningsdagen är 24 augusti? Kanske passar på att göra ett riktigt "f*cked up" effektljud på DX7:an.

Real Parakeet : "Jag pekar men hela vingen och stampar ned foten på det." - Akta vingen!

Coolt, fågeln! Då kan jag kanske vara med!

Ska iof till Göteborg på lördag, men fasingen om jag inte ska hinna ratta ihop nåt innan dess!

Om alla är med på det, speciellt de som hunnit få in sina bidrag i tid, så kan jag tänka mig att vänta ytterligare en tid? Är det en bra idé?

*Pippi-Parakit har råkat stampa på sin ena vinge som nu hänger och släpar i marken*

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-08-20 15:30

Det skulle vara kul att veta hur många/några som skickat in bidrag.... det vore synd om det var typ 2-3 i de olika klasserna när du gjort dig allt besväret.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-20 15:33
Citat:

citerar: *Pippi-Parakit har råkat stampa på sin ena vinge som nu hänger och släpar i marken*

Får mig osökt att tänka på NASA med sin låt The Bird. Ni minns väl refrängen - "You are the bird". Den är rätt snygg. På svenska finns den också, då sjungs: "Med klippta vingar". Rätt kul. Helt motsatt textbetydelse.

Ähum. Jag tror jag tappar synk. Give me a lead!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-20 18:25

Haha, det var jädrans vad Google är snabb i vändningarna!

Gör en sökning på "synclead" och Pippi´s hemsida dyker upp på första- och andraplatsen. På sjätte- och sjundeplats har vi "99musik. Uppe med synkleaden.". *garvar*

// encore - reglar JX-8P!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-08-20 19:14

Vänta nu, jag tycker reglerna känns lite luddiga...

Får man eller får man inte använda inbyggt chorus om man ska delta i "Pads n´Stings" (intressan felstavning förresten

)?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-20 19:19

Ja. (man får.)

Jag håller med Lasselu om tvetydigheten. Pippin ändrade i texten upptill men ändrade inte längre ned på sidan(se Undantag).

Det är nog så att det är mer än vingen som är skadad

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-20 20:54

Jag gjorde som så att jag följde reglerna som stod på hemsidan. Gör ni detsamma.

Det står klart och tydligt(?) att man inte får använda effekter, chorus inkluderat. Men fortsätter man läsa reglerna så finns det en rubrik som heter "undantag". Den rubriken finns i och för sig även om man inte fortsätter att läsa. Nåväl... där står det att man i grenen Pads n´strings får använda chorus i just den grenen. Klart som korvspad.

Jag förstår att era ögon är lite svaga efter att ha suttit och glott på alla små parametrar i diverse teckenfönster för att göra det bästa bidraget.

Sidan är nu uppdaterad med vilka som tävlar och med vad. Dock är det inga länkar till bidragen.

encore: du har rätt. Inga tveksamheter.

...sa han och höjde sitt svenskabetyg till G.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-20 21:37

Parakeet : Schysst. Det var ju en del bidrag ändå! Hoppas att fler dimper in. Blev själv sugen på att skicka fler nu!

Glöm ej att ändra sista anmälningsdagen på hemsidan också.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-08-21 08:42
Citat:

citerar:I grenen "Pads n´ Strings får externt chorus användas om tävlingssynten saknar inbyggt chorus. Detta för att ljudet skall komma till sin rätt. Har synten inbyggt chorus är externt dito ej tillåtet.

Det står faktiskt inte i klartext att man får använda internt chorus...

Från en fortfarande sjuk och därför gnällig lasselu så ta det inte på så stort allvar...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-08-21 10:25

Jag kastade mej handlöst in i grenen pads... som inte är min starka sida, jag använde inget chorus dessutom. Det verkar som att jag möter Encore med sin juno-106...jag med min lilla poly-61.

Det ska bli riktigt kul att se vem som vinner synklead-tävlingen.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-08-21 10:44
Citat:

citerar: Det ska bli riktigt kul att se vem som vinner synklead-tävlingen.

Ja, det var en rätt så bred samling maskiner/mjukvara där...

Tittade just på tävlingssidan, och jag kommer att knäcka fett i mjukvaruklassen om det är lika många tävlande sen!

Nu blev jag sugen på att slänga ihop några ljud till, tex en TG77-lead som ska krossa Parakitens mesiga V50!

Antar att det är en typo att Parakeet ställer upp i Bells/chimes både i klassen VA och Övrigt?

Eller är det fritt nu att utmana där man ser deltagare?

Kul att det börjar bli lite nerv i tävlingen!

Bevaka tråden