Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tävlingen

Tråden skapades och har fått 155 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Så där ja!!!! Nu börjar det likna något - smädelser! Min feta SY-77:a knäcker fett och mormors orgel har bättre pads än vilken mjukvara som helst, he he he. *ondskefullt skratt*

Jag ställer upp med ProOne i padsgrenen -nån annan som törs utmana med monosynth?

Jag skulle kunna ställa upp i Mjukvaruklassen / Effektljud om det vill sig?

Har ett fint litet - uhm, effekt som helt e uppbyggt i SubTractor

Låt höra! Har uppdaterat sidan med två nya bidrag nu.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2003-08-21 21:33

Har jag missat nåt eller ska det inte gå att lyssna om man klickar på "klicka här"? Ere min browser som e dum?

Din browser är säkert dum, men jag har inte länkat till filerna än. Tänkte göra det när startskottet går.

Ska vi ha en megablasterfinal med vinnarna i varje klass mot varandra i de olika grenarna? Minimoog mot Casio kan ju bli rätt intressant... för självklart krossar digitala japanesare allt motstånd! Iallafall lär en Casio VZ gå att slå sönder en Moog med!

Om inte annat är min TG77 tung att få på foten.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2003-08-21 22:19

Vem vågar möta stryph med minimoog i filtersvep?

Muahaha! I will rule! All your bass are belong to us!

Äsch, vore det inte coolt om nån kunde ratta in ett filtersvep på en annan burk och totalknäcka mitt minimoogfiltersvep? Misströsta icke utan gör ert bästa, jag tror att den här tävlingen kommer visa att det spelar mer roll vem som rattar maskinen än vilken maskin man rattar. Dessutom tror jag att din mono/poly skulle kunna fixa till ett riktigt grymme-svep enapa, helt i klass med vilken minimoog som helst!

Men några av mina bidrag saknas Parakiten, har de bara inte kommit upp eller har jag varit otydlig eller till och med skickat fel? Tänk om nån annan stackare fått mina bidrag istället

:edit:
En sak till bara, det heter synthesizers.com, med plural-s, iom att det är en adress också så är det lite viktigt att det är rätt.

I överigt, stor credit till Parakeet som håller i allt det här och fixar sidor och grejar -bra initiativ och snyggt genomfört.

  • Medlem
  • 2003-08-22 11:39

Gah! Känns som om jag aldrig får tid till att spela in något! När det gäller synkleads, mono/poly i läget där man får dubbla svep? Borde låta rätt bra det! Rena filtersvep på den, ptja, jag är väl inte allt för imponerad.

Pro-One sveper på rätt bra, särskilt när man patchar in Osc-B till att modulera filterfrekvensen också.

Ssshhh! Avslöja inte mina tricks!

*Jag vara helt trög*

Får man lov att pitchbenda och "modulera" ljudet medan man spelar i t.ex. kategorin bas?

Sen säger jag bara: Passa sig!

Nu är jag igång och lär mig parametrarna på min Cheetah så jag kan visa vilka fabolöst fin-fina pads den kan göra... oväntat någ låter mitt bidrag lite mer som en tokball 70-talsorgel, men whatta hell?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-23 12:58

Jahapp.. så vad händer nu?

// encore - orkar egentligen inte bry sig.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-08-23 14:43

Sorgligt att det skulle behöva bli såhär då...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-23 14:43

Lasselu; håller med. Encore: Bra fråga.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-08-28 14:15

Tråden nu öppnad på nytt. Fortsätt gärna tävlingen, omröstningen kan vi ha här på 99musik om så önskas.

Tävlingen...

... är uppe igen. Vet inte när deadline är bara.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-31 19:46

Va kul! Hjälper till lite o fixar ny länk :

The synclead and fat sound Championship 2003

Angående datum, vad sägs om den 5/9, alltså på fredag?

Satte dödlinjen (för sista gången?) till 7:e. Vi har nästa vecka på oss. Enda skillnaden är att den nu går av stapeln i Exodus2:s regi. Men det är väl skit samma egentligen skulle jag tro. Så damma av era gamla syntar för nu kör vi!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-31 22:00

Haha, ja, deadlines är ju till för att brytas, men då kör vi på det. Fast en sida (contestpage.htm) verkar vara död. Kollat efter om du har laddat upp alla filer?

jgb : Hade varit kul att höra styrkan från en äkta polyfonisk profet i någon av tävlingsgrenerna.

  • Medlem
  • 2003-08-31 22:10

mistah encore : Drar iväg till Estocholmo imorgon och är borta hela veckan... hinner inte peta med det. Partybreaker kanske kan rota lite och se om han hittar sin P5:a någonstans?

Mmm ja, jag vet ju iofs var jag har min p5'a.... men den är fortfarande i icke funktionsdugligt skick :(Jag vet inte ens vad som är fel och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till längre....

  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-02 19:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av partybreaker
Mmm ja, jag vet ju iofs var jag har min p5'a.... men den är fortfarande i icke funktionsdugligt skick :(Jag vet inte ens vad som är fel och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till längre....

Jag har ett förslag. Sälj den billigt till amino! :eek:

Okej! Kalas! Då ska jag ratta vidare på Cheetan då!

  • Medlem
  • 2003-09-02 20:08

partybreaker: Du kan ju låna min om du behöver göra tester sida vid sida, kolla spänningar och sådant? Leka jourhavande synthdoktor helt enkelt. Annars så kanske mr kan tänka sig rota lite i den, om han får operera bort midi:t?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-09-02 20:18

Om denna tråd ser jättelång ut nu beror det på att den är det. Har slagit samman den med ursprungstråden. Man måste ju testa alla nya funktioner!

Amino: Du hade fått den av mig gratis om du inte hade tyckt det var så kul att spela in lager med monsyntar istället

Jgb: Ja vi kanske skulle ta och träffas nån gång framöver? Då kan vi ju samtidigt bjuda in Måns och ha lite mpc-klinik Och så får vi inte glömma våra maskintrummor! Vi får snart ihop tillräckligt med aktiviteter för en hel helg

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-09-02 20:42

Prophets unite!

  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-03 03:08

partybreaker:
Jag är väl i det närmaste polysynthmannen om något.
Jag har många monofoner på min önskelista, och en Pro One står högre upp än en Prophet 5, men bara för dig kan jag offra mig offra mig och erbjuda mig att ta över din stackars 5:a.

Dessutom smärtar det alltid att höra om synthar som inte fungerar...

mjo det är inge kul alls.... men jag lyckas aldrig få tid till att sätta mig ner och försöka fixa den. Det kanske blir annorlunda när lägenheten är klar och så... Får hoppas det.

Bevaka tråden