Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

flummigt ljud`?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare sedan en liten tid tillbaka har en av kurzweilarna börjat strula, ljudet låter väldigt brusigt, speciellt när man kör samplade ljud så gör man en sinuston i bakgrunden.
Det värsta är när man arbetar med disketter eller zipdriven då låter det som piiipande ljud vad man än gör ska den ladda in ngt från diskett så låter det som att man mickar diskettstationen och hör den genom utgångarna på synthen.
Jag har öppnat två av mina kurzweils och såg genast en sak, jordkabeln är inte på samma ställe på alla synthar men jag vågade inte kopla in den där den är på de andra syntharna, en annan skillnad är att dom nyare kurzweils jag har finns det ett krettskort kopplat till ljuduthångarna, det finns alltså inte på den här kurzweilen som har problem med missljud....
Jag gjorde en annan sak, skruvade loss den här kontakten som sitter på jordkablen så såg jag något svart därunder, det torkade jag av ordentligt men det hjälpte inte heller.
Jag vet att dessa synthar har gått ner i värde kraftigt den senaste tiden så därför vill jag helst inte lägga _onödigt_ med pengar på lagning osv, jag har ju flera att klara mig med...

  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-08 00:29

drdreas : Kolla den här sidan, kanske kan hjälpa dig på vägen...

http://www.k2users.org/k2/k_aid.htm

1
Bevaka tråden