Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jupiter

Tråden skapades och har fått 166 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-18 16:49

Är det inte en Jupiter-4 som Bob Hund använder mest hela tiden? Tycker den verkar ha ett skönt vintage sound!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-18 18:13

Ok, ni har fått mig att backa, det var nog lika bra. Kanske ska försöka hitta en Roland SH-2 i stället, en av mig mycket omtyckt Rållepålle från tidig tidsålder. Eller nå't annat. Mailade killen nu att jag tyvärr inte kan acceptera priset på 5 laxar. Seså Pata, sluta himla med ögonen när du ser snygga jP4-bilder nu, lägg av bara, seså.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-11-18 18:31

Det e väl ändå inte säljarens marknad nu? Han kanske prutar å återkommer?

tommyc: de kör mycke polysix

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-18 19:10

Mårre: Man kan ju hoppas!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-18 19:47

She moves in mysterious ways. Det blir en JP!

kalas!

tommyc: bob hund kör JP4, Sixtrak och NordLead. Bland annat.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-11-18 21:14

PF: prutade han?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-18 22:57

Ah! Hemkommen. Håller på att tina fötterna. Brr.

Med mig hem har jag en Jupiter 4 i så vansinnigt fint skick att det är otroligt. Trägavlarna av fuskträ har fått sig några törnar, men det är allt slitage som står att finna. I övrigt är den i nyskick. Kan inte kalla det så mycket annat. Det sitter nämligen _skyddsplast från fabriken_ kvar på några av rattarna. Hur fett var då det?

Inte nog med det; säljaren hade en del annat smått och gott, och titta titta där, var är det där? En 606:a, ja, va kul, en sån har jag haft sa jag. Tror inte det, sa säljaren; den här har MIDI och separata utgångar, samt att man kan ställa decay och tune på baskaggen. Midi, sade jag, hur då, synk eller? Nä, blev svaret. Den tar emot note on/off och velocity på alla trumljuden. Tänkte kanske sälja den, vill du testa? Visst. Och det funkar otrooooligt bra!!!

Paketpris! Ja, men visst. Några hundringar under det utannonserade priset för JPn, för allt.

JiPpie!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-19 09:48
Ursprungligen av PF:

Ah! Hemkommen. Håller på att tina fötterna. Brr.

Med mig hem har jag en Jupiter 4 i så vansinnigt fint skick att det är otroligt. Trägavlarna av fuskträ har fått sig några törnar, men det är allt slitage som står att finna. I övrigt är den i nyskick. Kan inte kalla det så mycket annat. Det sitter nämligen _skyddsplast från fabriken_ kvar på några av rattarna. Hur fett var då det?

Paketpris! Ja, men visst. Några hundringar under det utannonserade priset för JPn, för allt.

JiPpie!!!

´
Grattis PF!! En Jupiter är alltid en Jupiter!

MVH
Demokid

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-11-18 22:58

Fasen va coolish PF! Grattis fan!

  • Medlem
  • 2004-11-18 22:59

Oooh! Nice!

Det var en rätt bra deal!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-18 23:03

grattis! *avis som*

Übergrymt PF!!

Nu skäms jag för att jag nästan bidrog till att du missade denna kanonaffär! Får man tjinga 606:an om/när du ska sälja den? Den låter nämligen som en våt dröm för mig. Så, tjing!!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-18 23:04

Hehe, kul ju.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-18 23:10

Grymt kul faktiskt, när man kör maxad velocity så blir det accent på ljuden. Har inte testat från sequencer, bara klav (inte kopplat upp den här ännu) men det gick att spela snabba saker, den svarar direkt. Triggarna funkar som vanligt och maskinen funkar som vanligt annars också, syncporten är MIDI IN - men bara om man skickar in ett MIDI-meddelande i den, annars funkar den också som vanligt.

Och JPn då? Jo, jag rattade lite och fick den föredömligt demonstrerad. Den låter bättre än jag någonsin minns av JP4:an, organiskt och väldigt mycket Roland samt väldigt mycket Human League.

K O O L E R S !

Ska knäppa en bild... brb.

  • Medlem
  • 2004-11-18 23:10

Stämmer in i gratulationskören!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-18 23:40

(sorry, foto får vänta... hittar inte batteriladdaren och det andra paret batterier... plus att jag är trött som en tall... så "i morgon är en annan dag")

  • Medlem
  • International user
  • 2004-11-19 06:55

En Jupiter 4 alltså ... grattis!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-19 10:30

Ja, vid Jupiter och Teutates, det stämmer! Och en OBeliX är alltid en OBX.

  • Medlem
  • 2004-11-19 11:43

ohh, den kändes PF

En magisk maskin jag aldrig fått tummen ur att införskaffa, OBliX-An :kaaaka!:

Jarre körde på en OBXa i China, Bla Souvenir of China! (dräggel)

Haft en Solina, men diggade inte soundet.

  • Medlem
  • 2004-11-19 12:45

Skoj, PF. Vet du vem det är som moddad 606:an? I fall det är Analogue solutions så har jag hört mycket dåligt om den, men du verkar ju nöjd så det kanske är nå'n annan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-22 15:33
Ursprungligen av krank:

I fall det är Analogue solutions så har jag hört mycket dåligt om den

Vad? Ska man hålla sig borta från dom permanent?
Jag som var lite sugen på en Oberkorn MKII..

  • Medlem
  • 2004-11-22 16:02
Ursprungligen av zthee:

Vad? Ska man hålla sig borta från dom permanent?
Jag som var lite sugen på en Oberkorn MKII..

Dåliga grejer kan jag inte påstå att dom gör. Tycker det mesta jag provat och som jag har(red square+semblance) är väldigt bra. Moddarna kan jag däremot inte utala mig om.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-19 18:35

Mail från killen som sålde prylarna till mig:

Jo, jag såg inlägget på ditt forum, Om du undrar så är det jag som har
moddat 606:an. De individuella utgångarna har jag satt dit ungefär som
Robin Whittle brukar göra(han med devilfish 303:orna).
MIDI-kitet kommer från:

www.dtronics.net

De har inte kvar det på sin hemsida, men när jag mejlade i våras så
fanns det kvar enstaka exemplar.

/Fredrik

Hördu pf. När får vi höra lite JP-4 egentligen?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-11-21 12:53

Ahaaaa... Ptja, det kan ta några dagar är jag rädd.

oberkorn (och även andra saker de gjort) har jag läst en massa bra om.. så det är nog bara modden han menar

Bevaka tråden