Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spectrasonics

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-09-25 23:37

Är det nån som testat deras grejor?

Jag har lyssnat på Trilogy och det ståbasljudet gjorde att jag genast började kolla i plånboken. Är dom andra två lika bra?

/Mein

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-09-26 00:11

Jag har jobbat lite med STYLUS och ATMOSPHERE.

Stylus: Trumloopar... vad kan man säga, ljudmässigt låter det bra. Som Spectrasonics Groove Control plattor... varken mer eller mindre.

Atmosphere: Låter bra, men mycket Eric Pershing.

Jag har jobbat med båda men äger ingen...!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2003-09-26 08:27

Jag har både Stylus och Atmosphere och är nöjd med dem, framförallt med Atmosphere...

Jonny Bs beskrivning av hur de låter är helt rätt...

  • Medlem
  • 2003-09-27 02:12

Jag har köpt både Trilogy o Atmosphere. Trilogy kan jag varmt rekomendera helt knäckande bra. Dock har jag lite svårt för Atmosphere. Det låter för mycket filmmusik och effektöjud för att funka bra i en mix tycker jag. Dock är den väl guld om man håller på med filmmusik antar jag.

Men som sagt Trilogy är mycket bra o väl värt pengarna.

  • Medlem
  • 2003-10-02 21:11

Tackar för tipsen!

Jag testade Atmosphere häromdagen. Liiiiite väl va? Naturligtvis en bra ljudbank men om man ska gnälla (och det ska man ju) så är ljuden väldigt obalanserade och verkar gjorda för att impa på alla fackjournalister som ska testa den. Tar man två av ambient-ljuden så blir det mer ambient än jag klarar av.

Hann fingra på Stylus också. Den verkar betydligt mer användbar. Dock inte som enda trumkälla men bra komplement. Battery och Reason är fortfarande förstahandsvalet när det gäller trummor och loopar.

Stylus är numer inköpt! Oslagbar, är det enda jag kommer på. Visst kan man få balla basljud med Gigasampler men inte så här lätt. Har suttit och spelat bas i flera dagar nu. Abe - släng dig i väggen!

/Mein

1
Bevaka tråden