Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fattigmans Prophet-10...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

... hittar ni här. Ser kool ut. Hur som helst, det är en rätt kul sida. I alla fall i brist på annat.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-08 11:11

Ja, sedärja. Inte visste jag att det fanns så många italienska synttillverkare. En del gjorde ju orglar och sånt sedan tidigare. Här i huset hade vi tidigare en gammal vattenskadad Elka-orgel, men det är så länge sedan att jag inte själv har något minne av det. Har hört kassettbandsinspelningar av den iaf, mufflig tryck-o-pys trummaskinsdel. Nice!

Tycker inte du också att de saknar en lista på vilka italienska syntar Koto & co använde, Parakeet?

Jupp, har saknat den listan hela mitt liv. Fast vi har ju kommit på honom med att nyttja en Roland Jx3-p, det är en bra början. Fast i 90-talets början lät i alla fall både Koto och Laser Dance Korg 01/W-workstation-tjofes för hela slanten och lite till.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-10-08 11:31

Jo precis, å Laserdance använde bland annat Juno-106:a till deras välkända syntbas. Michiel v.d. Kuy använde inte speciellt ovanliga syntar, det var D-50 osv.. Det e främst Koto's setup före ZYX-uppköpet (när det var den galne Maiola å Stefan Cundari bakom rattarna) som intresserar mig.

1
Bevaka tråden