Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senaste Gitarrinköpet part 1

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-07-07 08:25
Ursprungligen av toandfro:

Pudel Metal?

Har faktiskt gammal synd i skivbacken. Hade en riktig rockerkväll igår. Det blev Tesla, L Z , Nasareth, Deep Purple, Jimi Hendrix, Stevie Ray Vaughan osv.. Plus iskall Mariestad i sommarvärmen. Givetvis spelades det högt utomhus på altanen till grannarnas stora förvåning

Daa daa dadada dadadadadadada daa da da................(vilket tungt riff?)

Det är så det ska va!

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-07-07 09:30

Senaste inköpta gura är en Hagström Jimmy från 79, köpt i Åmål på en musikaffär som jag inte minns vad den hette.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-17 18:15

Hmmm...inga inlägg i den här tråden på snart ett år...synthfixeringen är total.
Får försöka åtgärda det.

Det blev inget originellt, men ändå.

  • Medlem
  • 2006-03-17 23:56

mmmmm Tobaco sunburst

  • Oregistrerad
  • 2006-03-21 18:23

http://www.home.no/superdigital/pics/nygura.jpg

Det är en kopia på en kopia! Egentligen hade jag velat ha Gibsons version av Les Paul Goth modeller. Eller är det Gothic? Minns inte. Tänkte köpa en Epiphone, men det blev denna. Total prislapp 75 pund! NY!!!!!! Levererad. Det är skitsamma om den låter illa!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-21 18:32

prisvärt

  • Oregistrerad
  • 2006-03-21 18:38

Ja, det känns så. Nu har jag råd att köpa minst en gura till! Fast jag har ju inte testat den ännu, det var ett ebay fynd. Som sagt, om den inte går att lira på, då kan jag hänga upp den på väggen med gott samvete.

Fàr man skriva här om man har köpt ut gitarren fràn panten?

Warmoth-strata

Plockade ihop en Warmoth-strata härom dan.
Är jäkligt nöjd med den, mkt lättspelad.
Den har bl.a. konisk greppbrädda, stålband, Wilkinson svaj, Rio Grande mickar...
Ljudet påminner mycket om Stevie Ray Vaughan, särskilt Dirty pool-soundet.
Kostade totalt runt 10 lax
Kommer nog dröja ett bra tag tills det behövs nån ny gura för min del .

  • Oregistrerad
  • 2006-05-16 17:57

En PRS SE BILLY MARTIN

  • Medlem
  • 2006-06-29 22:23

Idag blev det en Fender Bouzouki med inbyggd mic:

Samt en Tanglewood TBF Sapling STO Baby Folk Guitar (7/8 Storlek):

Måste bara säga att Tanglewood är en fantastisk tillverkare, de gör hyffsat billiga gitarrer men som ändå låter dyrt, kan varmt rek. deras gitarrer.

Grattis eXode! Bouzouki är väldens coolaste stränginstrument! Jag kör i ADAD-stämning vilket ger ett extremt kraftfult bordunkomp til att spela melodier. Det tar ett tag att öva upp snabbheten eftersom banden ligger något glesare än gitarr, men har man lirat gura innan så är man hemma på någon månad eller så. Passar perfekt för att få ett brilliant skimmer över dina vanliga låtar. Jag använder bouzouki i stort sett allt jag gör. Ser fram emot att höra något alster från dig nu!

  • Medlem
  • 2006-07-01 12:47

Senaste köpet var en Esp/ltd f-250, är grymt nöjd med den=)

  • Oregistrerad
  • 2006-07-03 20:26

En fattig gitarr som jag kopte i Grekland

  • Oregistrerad
  • 2006-07-04 11:47

Epiphone Les Paul - Gothic. Jättefin tycker jag!

  • Oregistrerad
  • 2006-07-09 14:27

Fick bli en American Vintage ‘57 Stratocaster, fick punga ut en hel del men det hade jag räknat med.

Ursprungligen av kattskrälle:

Fick bli en American Vintage ‘57 Stratocaster, fick punga ut en hel del men det hade jag räknat med.

Niice...fan att de inte kan tillverka en sådan fast med C-profils-hals.

en trevlig alhambra stålsträngad jumbogitarr. Låter stort och rent. gött.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-07-14 06:48

2 Gibson Custom

Jag köpte En Gibson Custom svart från 1972 samt en Gibson Custom Silverburst från 1979.
Silverbursten är ifrån första produktionsåret och väldigt sällsynt. Har gulnat som fan så det är snarare en goldburst Hade tur och fick tag i 2 st DirtyFingers humbuckers ifrån tidigt 70-tal som jag satte i stalläge på dom. Dom låter ändå väldigt olika. Kan ha med att Silverbursten väger som en mindre bil kanske.:rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2006-07-15 01:48

Oj då Oldnikk fina grejjor helt klart :), får man fråga varför du köpte 2 likadana samtidigt?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-07-15 08:57

Gibbarna

Ibland måste man bara slå till när man får tillfälle... kostade skjortan men ingen annan han före. Inte lätt att hitta såna pållar ju...
Har för övrigt en -05 Les Paul standard med faded honeyburst (en riktig standard inte billiga serien) som jag skulle vilja sälja eller byta mot ngn cool synth kanske...

  • Oregistrerad
  • 2006-08-13 23:28

Snart har jag oxå en PRS SE Tremonti

En svart Japan Fender Telecaster Custom´62 a´la Timo Räisänen blev det förra veckan, en grymt bra gitarr med ett set Custom Shop Texas Specials.

Lustigt att dessa gitarrer bara säljs i Japan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-18 01:26
Ursprungligen av toandfro:

En svart Japan Fender Telecaster Custom´62 a´la Timo Räisänen blev det förra veckan, en grymt bra gitarr med ett set Custom Shop Texas Specials.

Lustigt att dessa gitarrer bara säljs i Japan.

Åh, underbar gura, har testat ett par stycken och telefaktorn är skyhög. Däremot har de flesta varit ganska rundgångskänsliga och dåligt skärmade. Har din problem med det?

Bara säljs i Japan, förresten? Hur menar du? Börsen har ju deal på dem för 8200 eller liknande.

Ursprungligen av verone:

Åh, underbar gura, har testat ett par stycken och telefaktorn är skyhög. Däremot har de flesta varit ganska rundgångskänsliga och dåligt skärmade. Har din problem med det?

Bara säljs i Japan, förresten? Hur menar du? Börsen har ju deal på dem för 8200 eller liknande.

Jo då visst är det mycket tele man får för pengarna, dock så vågar jag inte svara på hur
rundgångskänsliga de är för jag har endast testat gitarren hemma.

Jag har sett att MB, JAM och Thomann säljer dessa men då är det vanliga japan-mickar samt ett annat träslag har jag för mig, hur som helst så finns dessa endast att få tag på via Ishibashi.

Ursprungligen av verone:

Åh, underbar gura, har testat ett par stycken och telefaktorn är skyhög. Däremot har de flesta varit ganska rundgångskänsliga och dåligt skärmade. Har din problem med det?

Bara säljs i Japan, förresten? Hur menar du? Börsen har ju deal på dem för 8200 eller liknande.

Finns en hel del i England och Europa som säljer dom billigare:

Fender Japan Stratocaster Telecaster Bass - UK

Beg:
Far East Guitars, used Fender Japan guitars for sale

Köpte en billig "tele/gretsch", en Alden TV Cruiser Deluxe i Gretsch-orange. Ren chansning, köpte från Crazymusic oprovad på posten, kom idag. Peppar peppar ta i trä; hittills gillar jag den skarpt!

Enda jag inte riktigt är nöjd med är att den låter 80-talshårdrock och inte rockabilly som jag hade hoppats!

Så nu ska jag låsa in mig, stänga av telefonen och öva Eddie Van Halen-licks hela helgen!

Nån som vet vad den där typen av pickup kallas förresten? Den är mindre än en vanlig HB, och till skillnad från en Filtertron har den bara 6 synliga pole pieces.

Edit: Den har bara 6 pole pieces totalt. Är en singlecoil i filtertronformat?! En scamotron?

Senast redigerat 2008-11-15 13:58
  • Oregistrerad
  • 2006-08-17 22:52

Nu har jag en PRS SE Tremonti :):D

Jam har dem också.

Bevaka tråden