Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synth grupper

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-25 16:51

Ja, typ varje gång de står på en scen. Från 70-talet och framåt...

De går av scenen, maskinerna fortsätter att spela, de kommer tillbaka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-05-25 17:46

Sawtooth: jag håller med om att alternativ 2 är ganska trist. Har provat det, och gör så även än idag i någon enstaka trance-låt i hela setet med låtar. Till de flesta låtarna har jag dock programmerat arpeggio-slingor som jag triggar från (och tillbaka till) en klaviatur så att jag kan skruva och vrida, men ändå har med element som finns i låtarna .. funkar finfint, och så låter live-versionerna hårdare än de på skivan

Steinmarck: Iskall lösning på ett lite smått pinsamt problem. Jag råkade komma åt 'repeat'-knappen på min MD-spelare under ett gig 1998. Oxå smått pinsamt, men var kvick nog att hinna dra ned ljudet på den kanalen på mixern samt att ett av mina svepande outro-ljud fortfarande låg kvar *pust* Men det var nära .. nääära.

Jag kör Winamp från en laptop när jag kör live. Det mesta ligger tyvärr i backtrackingen, och jag spelar väl inte överdrivet mycket själv .. men några melodislingar (läs: smattrande 90-tals trance-arpeggion) lirar jag ju förstås, tillsammans med en trave effektljud. Det funkar, men det är faktiskt rätt trist.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-05-25 20:43

PF: Jaha...det var så du menade. Visste inte vems inlägg du syftade på riktigt. Åh...nu får jag flashback från Kraftwerk på cirkus i vintras. *mmmmm*

Sawtooth: Suck...är verkligen inte kul när sådant händer. Jag läste i ett nummer av FM, ska ta reda på vilket nummer senare, att det hade tillverkats en ström-pryl som skyddade utrustningen mot spikar etc. Den var i rackformat och hade 8 elkontakter ut, och kunde dessutom belysa racket. Ganska smart historia. Användes det en sådan i Leipzig den ödesdigra kvällen för en vecka sedan? Tänkte jag måste kolla vad som används på festivaler...

@ Clase:

Såklart! En sådan där UPS-pryl skulle vi ju haft! Duh...

Du får hemskt gärna berätta vad manicken hette när du hittar den igen. Jag är MYCKET intresserad!

Genuint pinsamt var det. Särskilt på en sådan tillställning som Bach-veckan där 98% av alla musiker är demoniskt duktiga på sina instrument...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2004-05-27 13:54

*Clase är påväg och gräver bland alla sina gamla nummer av future music*

  • Medlem
  • 2004-05-27 14:00

Har inte Furman en sådan pryl, standard i gitarr rack sedan 80talet?

Bevaka tråden