Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PF, är du vaken?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-05-25 11:22

Hittade denna på vendolin: http://www.vendolin.se/annons.php?91646

Du har säkert provat denna beast. Hur är de 150mb presetsen?
Det kan inte vara många som såldes i Sverige. Priset måste väl nästan
tangerat 50000:- eller?

Har du testat den?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-25 11:32

Hej. Undrar om du menar allvar? E4K har aldrig varit speciell tyvärr. Den kostade heller aldrig så mycket vad jag vet. Jag tycker det var en klar besvikelse jämfört med föregångaren EIII som fortfarande är kungen av syntiga hårdvarusamplers.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-05-25 11:39

Det var väl E4XT som kostade uppåt 50k (för många, många år sedan)?

  • Medlem
  • 2004-05-25 11:47

Klart jag menar allvar!

Hittade denna

E-mu Systems E4K Turbo 6902 keyboard $5195.00 List price

  • Medlem
  • 2004-05-25 11:51

Läser man denna blir man nästan salig ju

http://www.keyboardmuseum.org/ar/e/emu/e4k.html

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-05-25 12:14

Jag var nära att köpa en sån (E4k) för 6500kr för säkert över ett år sedan. Backade ur för att den var för stor...dessutom ere som att svära i kyrkan att skaffa E-MU när Akai regerar!

  • Medlem
  • 2004-05-25 12:58

Tycker fortfarande att Emu SP1200 är det mest övervärderade jag ägt

E4-serien känns verkligen som en arbetshäst-sampler att ladda orkesterbibliotek o dyl i, inte den mest kreativa burken mao. Den har visserligen sina filter och modulationer, men det är nåt som gör att det inte känns lekstuga... (IMHO såklart)

imho sa ar det den samplern jag skulle skaffa igen om jag fick for mig att verkligen mangla ljud med en sampler.. akai s5000/6000 ser jag daremot nastan helt som arbetshast-samplers.. relativt..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-05-25 14:36

Just E4K drogs med enormt mycket tekniska problem. Så mycket att Luthman slutade sälja den och fortsatte med rackmodellerna i stället. Och de utvecklades ju till att bli enormt fina. E4 Platinum och E-Synth Ultra är läckra manicker t ex. Ultra-serien jobbade verkligen snabbt med DSP-uppgifter som timestretch osv, så nog var det lite arbetshäst över det.

Ultra känns klart ballare kan jag hålla med om... Hade visserligen "bara" en E64, men jag tyckte allting tog en s*tans tid, uppmuntrade inte till experiment. Vet inte om dom fullvuxna E4-modellerna hade annan processor?

Var aldrig helt förtjust i filter-soundet heller, tycker faktiskt att Yamaha lyckats bäst där om man snackar moderna samplers.

Behåller ändå min Akai, AkSys gör den så lättjobbad att det kompenserar den begränsade synth-arkitekturen...

Den sampler jag egentligen menade att jag skulle skaffa igen om det skulle bli intressant ar en ultra.. absolut inte nagon under. Ultra-burkarna ar valdigt mycket snabbare an de tidigare enligt emu-freaks. Min gamla ultra kan jag absolut inte klaga pa iaf.. det var problem med att forst fa tag pa ide-kit till harddisken och sen den externa cd-romens krash som gjorde att jag trottnade totalt pa den. Extremt prisvard burk annars...

1
Bevaka tråden