Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows-alternativ till Garageband?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-06-23 11:10

Finns det något liknande i Bill Gates-världen?

  • Medlem
  • 2004-06-23 11:33

Jodå!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-06-23 12:04

Liiiite väl begränsat kanske...

Det går rykten om att microsoft är sugna på att slänga ihop en liten konkurrent..

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-06-23 15:58

Det tror jag säkert...

Men vad ska man ha om man är sugen på att jobba lite med loopar...ska man testa nån av Magix grejor eller är det Ableton Live som gäller?

Ableton ableton ableton!! Det är ett lysande program. Man kan dessutom köra det under Cubase med ReWire=det bästa av två världar.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 18:43

fanns det inte något som hette directX music maker förut? ett sequenserprogram som utgick från dls instrument nischat för spelutveckling?

hur som helst -
det stora slaget står mellan sony och apple och inte mellan wintel och apple.

sonys motsvarighet till garagebandet är acid. acid kommer säkerligen att med tiden bli ett ännu bredare verktyg än vad det är idag.
ACID version 4 har ASIO, rewire, midi sequenser som är primitivare än reasons och VSTi-syntar men inte VST FX(!) utan bara direktX pluggar.

båda företagen kommer att sträva efter att koppla ihop allt möjligt i hemmet - trådlöst of course.
sony kommer att konkurera hårdare på apples marknader (väldesignade pc) och jag tror att apples iPod bara är början när det gällar konsumentelektronik för apple. sony har beklagat sig över att de inte var de själva som gjorde 2000-talets walkman.

har funderat mkt på det där med sony vs apple - men det är ju lite off topic så jag tror jag slutar här.

  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 18:46

native: länken var superskön!

  • Oregistrerad
  • 2004-06-23 22:20

Kolla Ableton live
nu med stöd för midi o Vsti
http://www.ableton.com/index.php?main=live

  • Oregistrerad
  • 2004-06-24 00:43

Acid från Sony är nog det närmaste man kan komma - om man vill komma undan gratis; men det är rena bagatellen i jämförelse med Garage Band (ej särskrivning; produktnamnet är engelskt). Jo, så här va. Det finns en gratis-acidversion på nätet, som stöder 8 samtidiga tracks. Hittas snabbt med Google.

Det förvånar mig inte att Microsoft planerar att kopiera...

1
Bevaka tråden