Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3 dagar kvar...

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-07-01 16:21

...sen får vi nytt OS till G2!

Ville bara säga det...

Börjar få lite panik, måste hinna patcha lite under 1.10, så det verkligen känns som något nytt när 1.2 kommer

Gjorde tre ljud igår, men jag har ju inte direkt gått på djupet än...

Hann iaf upptäcka att DSP-mätaren funkar annorlunda mot Classic, fick fler röster än jag räknat med... Nån som orkar förklara, har läst manualen, men måste missförstått? VA stod på 60%, FX på 10-15% nånting, ändå fick jag tre röster? Alla parter var aktiva också förresten...

Det kanske är den buggen de fixar till i OS 1.2

Det har med slots:en att göra. Precis som på Classic: fler slots = lägre polyfoni per slot. Om jag har fattat rätt så har FX load ingen inverkan på polyfonin. Mellan 60-95% VA-load får jag 3 röster med en aktiv slot. Har jag 2 aktiva slots med 60% så blir det 2 röster/slot. Men även andra saker inverkar: typen av signalkablar t.ex. Använder du mycket röda kablar får du mycket högre VA-load med samma moduler än med mycket blå kablar.

Jo, det var slots jag menade med parter. Alla aktiva alltså. Har FX-arean en egen DSP per slot alltså? Får plöja manualen nån gång när jag inte är så trött... Men jag tyckte inte att dom förklarade speciellt bra. Helt klart skiljer det sej från den gamla goda tiden på nåt vis...

  • Oregistrerad
  • 2004-07-01 22:20

Kommer stöd för OS X nudå? Det var en av de (få) nackdelar jag kom fram till i min recension av synten.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-07-02 08:26

Jajemen...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-07-05 10:28

Jaha, klockan är halv elva...var är mjukvaran?

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-07-05 13:45

Hmm...e ni förvånade? Jag tror att OS4 till NM kommer före!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-07-05 13:59

Näe, inte speciellt...störande dock att klockan är två och det står ingenting på deras hemsida...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-07-05 15:21

Jag inser nu att de faktiskt inte står vilket år de ska släppa mjukvaran den 5:e juli...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-07-05 15:21

*asgarv*

Argh vilken frustrerande dag! Har nog varit på Clavias sida 100 ggr nu...

Lite dåligt att dom inte kan slänga upp en liten notis åtminstone... Är den försenad så är den ju, men det är bättre att veta.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-07-05 19:11

Håller med...hur svårt kan det vara att slänga upp en liten blänkare på förstasidan...

Jag är nu officiellt ledsen och kinkig. Man kan inte bara ignorera releasedatum på det viset, något livstecken kan man förvänta sej....

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-07-06 08:32

Fortfarande ingenting... :eek:

Tankar... Tror sällan att min uppkoppling känts så långsam.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-07-06 19:32

Äntligen...

Edit: Åhhh...preseten "economic_choir" är urskön...den använder den nya noice-oscillator för att åstadkomma en kör...vettefan hur det går till...

Lyssna

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-07-06 19:43

Alltså, jag vet att man inte ska vara skadeglad och säga vad var det jag sa men jag kunde väl inte tänka mig att de skulle lägga till läsning av DX7-sysex...och det har de inte...inte i den här versione iallafall...

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2004-07-07 16:00

Najs!

1
Bevaka tråden