Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Letar efter Dr Rex Som VST

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

letar efter en klon på propellerhead Dr Rex som VST...

Phatmatik? Finns både som gratis och betalversion. Vet inte om den gör allt som Dr. Rex, men den spelar iallafall Rex-filer.

Jag har prövat phatmatik pro nu och den spelar inte alls rex-filer. I alla fall inte .rx2

Phatmatik (gratisversionen) spelar rex-filer v1, så jag antar att storebror Phatmatik Pro gör det också. Måste det vara just rx2 och inte rex?

  • Oregistrerad
  • 2004-07-12 20:36

RX2-filer kan du ju bara dra å släppa in i VST / SX / Logic 6. Annars är det bara att använda just Dr Rex och synka Reason med ditt större sequencerprogram. Funkar utmärkt det med.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-12 21:24

rx2 formatet läses fint av NI's kontakt och intakt oxå. (Den senare inte att rekommendera, kändes som ett enda stort misslyckande när jag testade den... fast värt o kolla in kanske)

Fast bästa VSTi-beatslicern är enligt mig fruityloops...

mitt första inlägg förresten, hej alla

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-07-13 13:32

OT
Hej Fredirk, och välkommen hit. Skriv en presentation och vad du gillar att pyssla med under Presentationer-delen här på forumet

Jag vet att kontakt kan spela rex-filer. Men den funktionen som jag saknar är att från en rex-lopp få ut varje slice på varsinn tangent på keyboarden. :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2004-07-13 16:59

Få ut slicarna på varje tangent kan man göra i kontakt... ladda in loopen-> beatmachine -> command-> expand slices to groups.

Sen får du en midifil på köpet oxå.....

Billigare än kontakt, nu med *.rx2 support.

http://www.kvr-vst.com/get/909.html

Kul URL förresten...

1
Bevaka tråden