Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om jag inte vore...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2004-07-12 19:38

...matte-idiot så skulle jag köpa mig en Chameleon mkII och programmera hej vilt... :hmmm:

Äntligen! .. men jag hade hoppats på en lite billigare enhet.. typ bara en uppdaterad chameleon mk1. Ne.. jag kör nog vidare på ibooken ett bra tag till

edit: ett missvisande stavfel

Ctrl1-8 är inte riktigt nog för att totalsälja mej... Känns som om originalet + en midicontrolelr skulle funka lika bra.

Måste ändå innebära att mk1 sålt hyggligt, mkII ser dyr-utvecklad ut.

Hade jag bara haft tid hade jag nog köpt mej en och hackat lite...

Den absolut bästa uppdateringen som jag ser det är att den kan spara olika applikationer eller vad man nu kallar dom för direkt i enheten.. så man behöver inte koppla upp den mot en dator för att byta. Sen är det modernare hårdvara i den.. vilket inte är så tokigt.. större möjligheter för bättre effekter.. bättre syntar osv

Jo, såna förbättringar är ju klockrena. Det jag reagerade lite på var formatet. Känns som om den blir onödigt dyr utan att tillföra nåt större...

Någon här som har tillgång till SDK't och kan ge en liten recension förresten? Har inte läst något oberoende om den ur utvecklingsperspektiv...

lasselu: tanka hem demot av SynC Modular och "programmera" away - DSP kan faktiskt vara mycket enklare än man tror om man inte ställer så höga krav på att veta vad man håller på med

Eller fasen, är det Chameleon som bara har assembler + linker som SDK? Hade den inte ett sånt där grafiskt utvecklingsverktyg också? Eller blandar jag ihop den med nåt?

[EDIT]Jag blandade visst ihop den med nåt[/EDIT]

Jag som varit rätt intresserad av Chameleon 1:an tycker att 2:an verkar som om de äntligen tänkt till. 1:an var alldeles för klen för att motivera priset - 2:an har framförallt 4 ingångar, 6 utgångar, är helt self-contained (man vill ju bara ha en om man vill slippa dator ivsh!), har USB och är snygg! Sen kan man ju som vanligt undra varför de sätter de tråkigaste tråkkådarna på att kåda tråkiga skins till en produkt med sån enorm potential, men det är väl så världen funkar...

Peter H: Alla SDK-grejer finns väl för nedladdning på sidan?

Skins är väl deras namn på syntmodeller (jmf tex Reaktor där det heter ensemble) och inte skins bara för gränssnittet?

Citat:

Peter H: Alla SDK-grejer finns väl för nedladdning på sidan?

Har man sett, jag har nog också blandat ihop den med nåt. Hade för mej att man var tvungen att registrera sej som utvecklare för att få tillgång.

Ska se om jag hittar en ledig timme nånstans och ta en kik...

1
Bevaka tråden